Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem Solving in School Mathematics Based on Heuristic Strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F14%3A43885820" target="_blank" >RIV/44555601:13440/14:43885820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eriesjournal.com/_papers/article_228.pdf" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/_papers/article_228.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2013.070101" target="_blank" >10.7160/eriesj.2013.070101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem Solving in School Mathematics Based on Heuristic Strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes one of the ways of developing pupils creative approach to problem solving. The described experiment is a part of a longitudinal research focusing on improvement of culture of problem solving by pupils. It deals with solving of problems using the following heuristic strategies: Analogy, Guess check revise, Systematic experimentation, Problem reformulation, Solution drawing, Way back and Use of graphs of functions. Most attention is paid to the question whether short-term work, in thiscase only over the period of three months, can result in improvement of pupils abilities to solve problems whose solving algorithms are easily accessible. It also answers the question which strategies pupils will prefer and with what results. The experiment shows that even short-term work can bear positive results as far as pupils approach to problem solving is concerned

  • Název v anglickém jazyce

    Problem Solving in School Mathematics Based on Heuristic Strategies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes one of the ways of developing pupils creative approach to problem solving. The described experiment is a part of a longitudinal research focusing on improvement of culture of problem solving by pupils. It deals with solving of problems using the following heuristic strategies: Analogy, Guess check revise, Systematic experimentation, Problem reformulation, Solution drawing, Way back and Use of graphs of functions. Most attention is paid to the question whether short-term work, in thiscase only over the period of three months, can result in improvement of pupils abilities to solve problems whose solving algorithms are easily accessible. It also answers the question which strategies pupils will prefer and with what results. The experiment shows that even short-term work can bear positive results as far as pupils approach to problem solving is concerned

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus