Možnosti měření obslužnosti základními školami na příkladu okresu Přerov
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F15%3A43886649" target="_blank" >RIV/44555601:13440/15:43886649 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2015/04/icgs012015_kucerova_podmolikova_blaha.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2015/04/icgs012015_kucerova_podmolikova_blaha.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti měření obslužnosti základními školami na příkladu okresu Přerov
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je prezentovat a zhodnotit několik metodických postupů, jak lze v území posuzovat obslužnost základními školami, včetně jejího kartografického vyjádření. Jako modelové území byl zvolen okres Přerov, v němž do současnosti přetrvává poměrně hustá síť základních škol, jak úplných devítiletých, tak zvláště neúplných venkovských škol. V článku je analyzována územní působnost a kapacita tamních škol s ohledem na jejich potenciál do budoucna. Je diskutováno a identifikováno několik hierarchickýchstupňů školských center.
Název v anglickém jazyce
Possibilites of Measuring of Elementary School Service on the Examples of Přerov District
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to present and evaluate several methodological techniques available to measure and cartographically depict the elementary school service in a region. The Přerov district in Moravia was selected as a study area. In the district,a relatively dense network of elementary schools is available, which is composed of either comprehensive nine-year schools, or particularly, small rural schools with only several grades. In the article the schools' incidence and capacity are analyzed with regard to their future potential development. Several hierarchical levels of school centers are discussed and identified.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP404%2F12%2FP374" target="_blank" >GPP404/12/P374: Institucionální spolupráce v regionech jako nástroj překonávání prostorových nerovností v přístupu k elementárnímu vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informace České geografické společnosti
ISSN
1213-1075
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—