Visual spatial representation of social and cultural phenomena and its effect on local education: The case of Papua New Guinea
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F18%3A43893793" target="_blank" >RIV/44555601:13440/18:43893793 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15210/18:73592371
Výsledek na webu
<a href="http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/739/submission/original/739-1954-1-SM.pdf" target="_blank" >http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/739/submission/original/739-1954-1-SM.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21104/CL.2018.3.03" target="_blank" >10.21104/CL.2018.3.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visual spatial representation of social and cultural phenomena and its effect on local education: The case of Papua New Guinea
Popis výsledku v původním jazyce
This study uses participatory research in spatial anthropology. The aim of the study is to demonstrate the possibilities in using maps in ethnology and anthropology, and to introduce the potential of the interdisciplinary cooperation of cartographers and geographers with ethnologists and anthropologists. In addition, the authors try to demonstrate the influence of maps and visual information on the life of a local community and local education using examples. In their study, the authors show the results of the field research which they carried out together on the Nungon community in Papua New Guinea. The authors show that sharing the results of the research with the participants may generate other research questions and bring new research topics in spatial anthropology.
Název v anglickém jazyce
Visual spatial representation of social and cultural phenomena and its effect on local education: The case of Papua New Guinea
Popis výsledku anglicky
This study uses participatory research in spatial anthropology. The aim of the study is to demonstrate the possibilities in using maps in ethnology and anthropology, and to introduce the potential of the interdisciplinary cooperation of cartographers and geographers with ethnologists and anthropologists. In addition, the authors try to demonstrate the influence of maps and visual information on the life of a local community and local education using examples. In their study, the authors show the results of the field research which they carried out together on the Nungon community in Papua New Guinea. The authors show that sharing the results of the research with the participants may generate other research questions and bring new research topics in spatial anthropology.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-01003S" target="_blank" >GA16-01003S: Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český lid
ISSN
0009-0794
e-ISSN
—
Svazek periodika
105
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
325-340
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85054879902