Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metacognitive Knowledge and Mathematical Intelligence-Two Significant Factors Influencing School Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43895567" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43895567 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13430/20:43895567

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/8/6/969" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/8/6/969</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math8060969" target="_blank" >10.3390/math8060969</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Metacognitive Knowledge and Mathematical Intelligence-Two Significant Factors Influencing School Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metacognitive knowledge and mathematical intelligence were tested in a group of 280 pupils of grade 7 age 12-13 years in the Czech Republic. Metacognitive knowledge was tested by the tool MAESTRA5-6+. Mathematical intelligence is understood as an important criterion of a learner&apos;s ability to solve mathematical problems and defined as the specific sensitivity to the six particular phenomena: causality, patterns, existence and uniqueness of solution, geometric imagination, functional thinking, and perception of infinity. The main objective of the research is to explore relationships and links between metacognitive knowledge and mathematical intelligence of the learners and discover the scope of impacts of their metacognitive knowledge on the school success rate. Based on the collected answers and nearly zero correlation (r = 0.016) between the researched domains, a two-dimensional model considering the correlations between metacognitive knowledge and mathematical intelligence was designed. The developed model enables to describe an impact of the domains on the learner&apos;s school performance within the selected school subjects, and concurrently, it emphasizes their importance within the educational practice as such.

  • Název v anglickém jazyce

    Metacognitive Knowledge and Mathematical Intelligence-Two Significant Factors Influencing School Performance

  • Popis výsledku anglicky

    Metacognitive knowledge and mathematical intelligence were tested in a group of 280 pupils of grade 7 age 12-13 years in the Czech Republic. Metacognitive knowledge was tested by the tool MAESTRA5-6+. Mathematical intelligence is understood as an important criterion of a learner&apos;s ability to solve mathematical problems and defined as the specific sensitivity to the six particular phenomena: causality, patterns, existence and uniqueness of solution, geometric imagination, functional thinking, and perception of infinity. The main objective of the research is to explore relationships and links between metacognitive knowledge and mathematical intelligence of the learners and discover the scope of impacts of their metacognitive knowledge on the school success rate. Based on the collected answers and nearly zero correlation (r = 0.016) between the researched domains, a two-dimensional model considering the correlations between metacognitive knowledge and mathematical intelligence was designed. The developed model enables to describe an impact of the domains on the learner&apos;s school performance within the selected school subjects, and concurrently, it emphasizes their importance within the educational practice as such.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000200" target="_blank" >TL02000200: Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    "nestrankovano"

  • Kód UT WoS článku

    000550842300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85087784287