Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem-solving procedures in spatially explicit tasks: comparing procedures with printed and digital cartographic documents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43897689" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43897689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.2478/geosc-2023-0003?tab=pdf-preview" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/geosc-2023-0003?tab=pdf-preview</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/geosc-2023-0003" target="_blank" >10.2478/geosc-2023-0003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem-solving procedures in spatially explicit tasks: comparing procedures with printed and digital cartographic documents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this research study is to compare the procedures for solving geographical problems with printed and digital cartographic products. These documents are used in various areas of society, including regional development or visual communication in the media. A total of 27 probands participated in the research. Individuals were randomly divided into two groups, one group working with a printed atlas and the other with a digital atlas in the same version. Respondents were tested using stationary and wearable eye-trackers while completing a didactic test to determine different levels of map skills. The results of the research showed that although the procedures and the success rate for solving the different tasks did not differ between the two groups of respondents, the differences were mainly in the time needed for the solution and in the satisfaction in the use of a given type of cartographic work.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem-solving procedures in spatially explicit tasks: comparing procedures with printed and digital cartographic documents

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this research study is to compare the procedures for solving geographical problems with printed and digital cartographic products. These documents are used in various areas of society, including regional development or visual communication in the media. A total of 27 probands participated in the research. Individuals were randomly divided into two groups, one group working with a printed atlas and the other with a digital atlas in the same version. Respondents were tested using stationary and wearable eye-trackers while completing a didactic test to determine different levels of map skills. The results of the research showed that although the procedures and the success rate for solving the different tasks did not differ between the two groups of respondents, the differences were mainly in the time needed for the solution and in the satisfaction in the use of a given type of cartographic work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    GeoScape

  • ISSN

    1802-1115

  • e-ISSN

    1802-1115

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    34-46

  • Kód UT WoS článku

    001010912300003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85162985129