Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Předpoklady áka pro řešení úloh z matematiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898054" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Předpoklady áka pro řešení úloh z matematiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem sloeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem 6 kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady áka k řešení úloh v matematice: matematické citlivosti, matematické tvořivosti, čtenářské gramotnosti, počtářské dovednosti, pracovní paměti, tendence k uití algoritmu, úrovně sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Popsán je důvod jejich zařazení do vytvořené struktury ukazatelů i operacionalizace jejich diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je toti certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umoní po určení předpokladů áka k řešení matematických úloh eliminovat překáky, které ákovi brání v úspěšném řešení úloh. Důsledky pro učitelskou praxi popisuje závěrečná kapitola monografie, jí ovšem předchází podrobný popis metodologie celého výzkumu a jeho výsledků včetně interpretace.

  • Název v anglickém jazyce

    The student's preconditions for solving problems in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The publication provides a comprehensive description of extensive research carried out at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem in 2019-2022 by a multidisciplinary team consisting of mathematics didactics, statisticians and psychologists. The book contains 6 chapters which provide an overview of eight indicators describing the student&apos;s prerequisites for solving problems in mathematics: mathematical sensitivity, mathematical creativity, reading comprehension, numeracy skills, working memory, tendency to use algorithms, self-assessment and motivation to learn mathematics. The reason for their inclusion in the created structure of indicators as well as the operationalization of their diagnostics is described. The main output of the project is a certified diagnostic set (it is a part of the book). This set will enable the teacher to eliminate obstacles that prevent the student from successfully solving problems. The consequences for teaching practice are described in the final chapter of the book.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000200" target="_blank" >TL02000200: Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-5582-6

  • Počet stran knihy

    342

  • Název nakladatele

    Karolinum - nakladatelství Univerzity Karlovy

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy