Předpoklady áka pro řešení úloh z matematiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898054" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898054 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Předpoklady áka pro řešení úloh z matematiky
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem sloeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem 6 kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady áka k řešení úloh v matematice: matematické citlivosti, matematické tvořivosti, čtenářské gramotnosti, počtářské dovednosti, pracovní paměti, tendence k uití algoritmu, úrovně sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Popsán je důvod jejich zařazení do vytvořené struktury ukazatelů i operacionalizace jejich diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je toti certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umoní po určení předpokladů áka k řešení matematických úloh eliminovat překáky, které ákovi brání v úspěšném řešení úloh. Důsledky pro učitelskou praxi popisuje závěrečná kapitola monografie, jí ovšem předchází podrobný popis metodologie celého výzkumu a jeho výsledků včetně interpretace.
Název v anglickém jazyce
The student's preconditions for solving problems in mathematics
Popis výsledku anglicky
The publication provides a comprehensive description of extensive research carried out at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem in 2019-2022 by a multidisciplinary team consisting of mathematics didactics, statisticians and psychologists. The book contains 6 chapters which provide an overview of eight indicators describing the student's prerequisites for solving problems in mathematics: mathematical sensitivity, mathematical creativity, reading comprehension, numeracy skills, working memory, tendency to use algorithms, self-assessment and motivation to learn mathematics. The reason for their inclusion in the created structure of indicators as well as the operationalization of their diagnostics is described. The main output of the project is a certified diagnostic set (it is a part of the book). This set will enable the teacher to eliminate obstacles that prevent the student from successfully solving problems. The consequences for teaching practice are described in the final chapter of the book.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000200" target="_blank" >TL02000200: Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-5582-6
Počet stran knihy
342
Název nakladatele
Karolinum - nakladatelství Univerzity Karlovy
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—