Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remote physics experiment Mathematical pendulum as an attractive alternative to traditional laboratory exercises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F24%3A43898376" target="_blank" >RIV/44555601:13440/24:43898376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2715/1/012020" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2715/1/012020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/2715/1/012020" target="_blank" >10.1088/1742-6596/2715/1/012020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Remote physics experiment Mathematical pendulum as an attractive alternative to traditional laboratory exercises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traditional laboratory exercises are usually not popular among students, especially the processing and submission of protocols. Students are used to using digital technologies, prefer active participation in the learning process, and love visualisations. To improve motivation and make laboratory practices more attractive to students, remote laboratories with the real time control and available anytime and anywhere can be offered. In this paper, we present the remote experiment Mathematical Pendulum, which is physically located at the Department of Physics, Faculty of Science, Jan Evangelista Purkyně University (UJEP) in Ústí nad Labem. Using it we can study physical laws such as the dependence of the pendulum&apos;s period of oscillation on its length and determine the value of the gravitational acceleration. The remote pendulum is interactively controlled through a web browser from a computer or mobile phone, provides live video stream and experimental data downloadable via Internet. This single remote laboratory task is complemented by remote measurements of the acceleration of gravity at different latitudes through a group of ten identical mathematical pendulums created within the WorldPendulum WP@ELAB project. In this paper, we present not only the results of the measurements made, but also a pilot investigation of the use of this complex remote experiment.

  • Název v anglickém jazyce

    Remote physics experiment Mathematical pendulum as an attractive alternative to traditional laboratory exercises

  • Popis výsledku anglicky

    Traditional laboratory exercises are usually not popular among students, especially the processing and submission of protocols. Students are used to using digital technologies, prefer active participation in the learning process, and love visualisations. To improve motivation and make laboratory practices more attractive to students, remote laboratories with the real time control and available anytime and anywhere can be offered. In this paper, we present the remote experiment Mathematical Pendulum, which is physically located at the Department of Physics, Faculty of Science, Jan Evangelista Purkyně University (UJEP) in Ústí nad Labem. Using it we can study physical laws such as the dependence of the pendulum&apos;s period of oscillation on its length and determine the value of the gravitational acceleration. The remote pendulum is interactively controlled through a web browser from a computer or mobile phone, provides live video stream and experimental data downloadable via Internet. This single remote laboratory task is complemented by remote measurements of the acceleration of gravity at different latitudes through a group of ten identical mathematical pendulums created within the WorldPendulum WP@ELAB project. In this paper, we present not only the results of the measurements made, but also a pilot investigation of the use of this complex remote experiment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Journal of Physics: Conference Series 2715

  • ISBN

  • ISSN

    1742-6588

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "nestrankovano"

  • Název nakladatele

    IOP Publishing

  • Místo vydání

    Bristol

  • Místo konání akce

    Vrátna - Terchová

  • Datum konání akce

    20. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku