Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivita edukace pacienta podstupující impantaci totální endoprotézy nosného kloubu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13450%2F24%3A43898592" target="_blank" >RIV/44555601:13450/24:43898592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efektivita edukace pacienta podstupující impantaci totální endoprotézy nosného kloubu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod: Artróza postihuje a 80 % 50letých osob a s věkem stoupá. Chirurgická léčba artrózy se stává běnou, avšak náročnou procedurou. Předoperační edukace je klíčová pro zlepšení výsledků a rychlejší rekonvalescenci. Operací s implantací totálních endoprotéz rapidně přibývá, co vyaduje neustálou optimalizaci edukačních programů. Metodika: Rešerše databází (PubMed, EBSCO, Google Scholar) v období od 2002 do 2024 se zaměřením na problematiku edukace při implantaci totální endoprotézy a vlivem na pooperační průběh. Dohledáno bylo 1 998 prací, z toho vyřazeno 1 987. Začleněno bylo 11 studií. Výsledky: Studie ukázaly pozitivní vliv edukace při operačním zákroku na pooperační období. Studie identifikovaly prediktory pro přetrvávající bolesti po totální endoprotéze i sníení úrovně úzkosti před operací edukací. Edukační video zlepšilo funkčnost a sníilo vnímání bolesti po operaci. Pacienti se vzděláním měli lepší výsledky, zatímco socioekonomické faktory ovlivňovaly pooperační spokojenost a délku hospitalizace. Vzdělávací programy zlepšily funkčnost a sníily strach z operace. Předoperační fyzioterapie s edukací přispěly ke sníení bolesti a zlepšení kvality ivota. Implementace standardizovaných programů vedla ke zkrácení doby hospitalizace a niší rehospitalizaci. Mobilní aplikace pro rehabilitaci zlepšily přístup k péči, podporu při zotavení a ukázaly se jako cenný nástroj edukace. Závěr: Zařazení edukace v perioperačním a zejména pak předoperačním období operace nosného kloubu nosného kloubu zvyšuje compliance pacientů, sniuje úzkost a zlepšuje výsledky léčby.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of patient education during total knee arthroplasty surgery

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: Osteoarthritis affects up to 80 % of 50-yearolds and increases with age. Surgical treatment of arthritis is becoming a common but challenging procedure. Preoperative education is crucial for improved outcomes and faster recovery. The number of TEP surgeries is rapidly increasing, which requires continuous optimization of educational programs. Methods: PubMed, EBSCO, Google Scholar database search from 2002 to 2024 with a focus on education during total hip arthroplasty surgery and its impact on postoperative course. 1 998 papers were retrieved, of which 1 987 were excluded. 11 studies were included. Results: Studies showed a positive effect of education during surgery on the postoperative period. Studies identified predictors for persistent pain after total knee arthroplasty as well as reduced anxiety levels before surgery by education. Educational video improved functionality and reduced pain perception after surgery. Patients with education had better outcomes, while socioeconomic factors influenced postoperative satisfaction and length of hospital stay. Educational programs improved functionality and reduced fear of surgery. Preoperative physiotherapy with education contributed to reduced pain and improved quality of life. Implementation of standardized programs led to shorter hospital stay and lower rehospitalization. Mobile apps for rehabilitation improved access to care, recovery support and proved to be a valuable education tool. Conclusion: Incorporating education during weight-bearing surgery increases patient compliance, reduces anxiety, and improves treatment outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Intervenční a edukačně-rehabilitační přístupy v oblasti ortopedie

  • ISBN

    978-80-7561-478-0

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    75-93

  • Počet stran knihy

    225

  • Název nakladatele

    Fakulty zdravotnických studií, Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem This publication was supported by the Faculty

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly