Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika hodnoty vzdělání a návratnosti investic do vzdělání v kontextu reformy veřejné správy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F01%3A00001496" target="_blank" >RIV/44555601:13510/01:00001496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika hodnoty vzdělání a návratnosti investic do vzdělání v kontextu reformy veřejné správy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Oblast vzdělávání spadá do oblastí významně dotčených reformou veřejné správy v ČR. Jedná se zejména o primární a sekundární vzdělávání, které z hlediska finančního zabezpečení patří do kapitoly Regionálního školství MŠMT. Složitost otázky hodnoty vzdělání souvisí s externalitami, které jsou vyvolány jeho dosažením na vyšší úrovni (pozitivní externality) či ukončením na úrovni nižší (negativní externality). Omezenost kvantifikace společenské hodnoty vzdělání vede k zjednodušování a vyjadřování pouze ekonomické hodnoty vzdělání. Rozdílnost přístupů a preference odlišných priorit i při zjednodušené ekonomické bázi vede k odlišným výsledkům, které jsou předmětem odborných sporů. Profesní a prostorová proměnlivost ekonomické hodnoty vzdělání a s tím související otázky návratnosti investic do vzdělání, které příspěvek otvírá, do tohoto rámce zapadají.

  • Název v anglickém jazyce

    Problematic of the Educational Assessment and Rate of Return Evaluation in the Context to the Public Administration Reform

  • Popis výsledku anglicky

    Education plays a great deal of interest in areas of public administration under the structural reform. It deals primarily with a primary or secondary education. Regarding the financial means, it belongs to the chapter of regional schooling of the MŠMT.The difficulties in dealing with the value of education refer to externalities, where dealing with higher education output refers to positive externalities, and dealing with lower education output refers to negative externalities. Restrains in dealing with the quantification of a public value of education leads to simplifying the issue and generates only en economic value of education. The different approaches then derive different results that are a cause of professional disputes. This professional and wide range variability of the economic value of education together with the question of the rate of return, which is dealt by this contribution, fit within this framework.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Veřejná ekonomika a správa 2001

  • ISBN

    80-7078-936-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    327-333

  • Název nakladatele

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    12. 9. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku