Problematika hodnoty vzdělání a návratnosti investic do vzdělání v kontextu reformy veřejné správy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F01%3A00001496" target="_blank" >RIV/44555601:13510/01:00001496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika hodnoty vzdělání a návratnosti investic do vzdělání v kontextu reformy veřejné správy
Popis výsledku v původním jazyce
Oblast vzdělávání spadá do oblastí významně dotčených reformou veřejné správy v ČR. Jedná se zejména o primární a sekundární vzdělávání, které z hlediska finančního zabezpečení patří do kapitoly Regionálního školství MŠMT. Složitost otázky hodnoty vzdělání souvisí s externalitami, které jsou vyvolány jeho dosažením na vyšší úrovni (pozitivní externality) či ukončením na úrovni nižší (negativní externality). Omezenost kvantifikace společenské hodnoty vzdělání vede k zjednodušování a vyjadřování pouze ekonomické hodnoty vzdělání. Rozdílnost přístupů a preference odlišných priorit i při zjednodušené ekonomické bázi vede k odlišným výsledkům, které jsou předmětem odborných sporů. Profesní a prostorová proměnlivost ekonomické hodnoty vzdělání a s tím související otázky návratnosti investic do vzdělání, které příspěvek otvírá, do tohoto rámce zapadají.
Název v anglickém jazyce
Problematic of the Educational Assessment and Rate of Return Evaluation in the Context to the Public Administration Reform
Popis výsledku anglicky
Education plays a great deal of interest in areas of public administration under the structural reform. It deals primarily with a primary or secondary education. Regarding the financial means, it belongs to the chapter of regional schooling of the MŠMT.The difficulties in dealing with the value of education refer to externalities, where dealing with higher education output refers to positive externalities, and dealing with lower education output refers to negative externalities. Restrains in dealing with the quantification of a public value of education leads to simplifying the issue and generates only en economic value of education. The different approaches then derive different results that are a cause of professional disputes. This professional and wide range variability of the economic value of education together with the question of the rate of return, which is dealt by this contribution, fit within this framework.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Veřejná ekonomika a správa 2001
ISBN
80-7078-936-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
327-333
Název nakladatele
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
12. 9. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—