Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Společenská efektivnost vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F05%3A00003174" target="_blank" >RIV/44555601:13510/05:00003174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Společenská efektivnost vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prožíváme komunikační technickou revoluci, která není dosud z převažující části promítnuta do zkvalitnění výukových a výchovných procesů. Za největší slabinu považuji neschopnost dostatečně pravděpodobné změny v profesních strukturách a odpovídajících opatření v zintenzivňování a racionalizaci veškerého studia. Vzdělávání je specifickým druhem služeb, jejíž efekty lze hodnotit s dosti značným časovým odstupem, což kontrastuje s nezvratností ?explicitních nákladů promarněných příležitostí?. Z dosavadníchrozborů mně vyplývá nutnost značné kvantitativní redukce souhrnu nejen explicitních, ale i implicitních i rodinných společenských nákladů.

  • Název v anglickém jazyce

    Societal effectiveness of education

  • Popis výsledku anglicky

    We are experiencing a communication technical revolution, which is still not fully displayed in the improvement of educational processes. I consider as the greatest weakness the disability of implementing substantial changes in professional structures and corresponding measures in improving and rationalizing of all study programmes. Education is a specific kind of services, whose effects can be assessed a long time later, which is in contrast with ?explicit costs of lost opportunities?. The recent analyses show the necessity of a considerable quantitative reduction of the total sum of not only explicit, but also implicit family and social costs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F03%2F1347" target="_blank" >GA402/03/1347: Ekonomické aspekty rozvoje vzdělanosti v Ústeckém kraji</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Ekonomické aspekty vzdělanosti v regionálním kontextu III.

  • ISBN

    80-7044-727-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    266-273

  • Název nakladatele

    Fakulta sociálně ekonomická UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    21. 10. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku