Ekonomické nástroje ve vzdělávání - motivace k vyšší efektivnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F05%3A00003209" target="_blank" >RIV/44555601:13510/05:00003209 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekonomické nástroje ve vzdělávání - motivace k vyšší efektivnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika požadavku růstu efektivnosti a kvality veřejného sektoru je posuzována ve vztahu k sektoru soukromému na příkladu vzdělávacích služeb. Příspěvek vychází z předpokladu užití ekonomických nástrojů ve vzdělávání tam, kde působí motivačně na růst kvality statku vzdělání. Paušální zavádění ekonomických nástrojů do vzdělávání může ale přímo působit proti růstu kvality statku vzdělání. Konkurenční prostředí a nejistota jsou v příspěvku posuzovány v kontrapozici k vytváření prostředí jistoty a stability ve vzdělávání jako dvě možné cesty ke zvyšování efektivnosti a kvality při poskytování veřejných služeb vzdělávání. Jsou sledovány možné metody a nástroje efektivnosti a kvality, ale meze jejich praktické využitelnosti. Pozornost je v tomto kontextu věnována nejen části samotného veřejného sektoru, zajišťujícího vzdělávací služby (viz potřeba jejich standardizace), ale rovněž určujícímu společensko politickému klimatu v zemi.
Název v anglickém jazyce
Economical instruments in the education
Popis výsledku anglicky
Problems of efficiency grow and public sector quality requirement is assessed in relation to the private sector by way of an educational services example. The contribution comes out from the condition of economical instruments use, there where they motivationally affect the educational values quality grow. Economical instrumentsblanket installation may however affect directly against the same (educational values quality grow). Competitive environment and the uncertainty contrary to the creating of the environment of certainty and stability in education are in the contribution assessed as the two possible roads to the efficiency and quality increase during the public educational services providing. The possible efficiency and quality methods and instruments even the limits of their practical serviceability are monitored. The attention is in this context paid not only to the part of the public sector, which assures the educational services (see educational services? standardization need)
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F03%2F1347" target="_blank" >GA402/03/1347: Ekonomické aspekty rozvoje vzdělanosti v Ústeckém kraji</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Veřejná ekonomika a správa 2005. Sborník z VI. Mezinárodní konference VŠV-TU Ostrava
ISBN
80-248-0876-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
113-120
Název nakladatele
VŠB - TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
12. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—