Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv marketingových nástrojů na nákupní chování seniorů v Ústeckém kraji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F15%3A43886978" target="_blank" >RIV/44555601:13510/15:43886978 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vse.cz/eam/247" target="_blank" >http://www.vse.cz/eam/247</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv marketingových nástrojů na nákupní chování seniorů v Ústeckém kraji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek analyzuje změny nákupního chování seniorů 60+ z Ústeckého kraje, kteří tvoří v této oblasti přibližně 23 % obyvatelstva. Výzkumu se zúčastnilo 418 respondentů. Ti řadili podle důležitosti marketingové nástroje, které je ovlivňují při nákupu zbožídenní potřeby: cenu, kvalitu, sortiment, dostupnost prodejny, věrnostní karty, možnosti parkování, reklamu a speciální nabídky. Při výzkumu se přihlíželo k věku, sociálnímu postavení a pohlaví seniorů. Výsledky ukázaly, že s rostoucím věkem se mění kupnírozhodování seniorů. Cena zboží denní potřeby má rozhodující vliv pro více jak polovinu respondentů, její význam roste spolu s věkem seniorů. Naopak požadavky na kvalitu se s rostoucím věkem snižují. Především mladší segmenty totiž upřednostňují kvalitupřed nízkou cenou. Obdobně tomu tak je i v případě vlivu sortimentu. V průběhu kupního rozhodování nejsou pro seniory výrazným impulsem ani různé formy reklamy, která nejméně ovlivňuje pracující seniory. Segment starších zákazníků nelze

  • Název v anglickém jazyce

    How do senior citizens shop in the Usti Region

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses changes of shopping behaviour of senior citizens over 60 years from the Usti Region which make up in this area about 23 % of population. 418 respondents took part in the research. They arranged in the order of importance marketing instruments that influence them by their shopping goods of daily use: price, quality, range of products, accessibility of shop, loyalty cards, possibilities of parking, advertising and special offers. In the research it took age, social position and sex ofsenior citizens into consideration. The results showed that with growing age it changes the shopping decision making of senior citizens. The price of goods of daily use has deciding influence for more than half of respondents, its importance increases with the age of senior citizens together. On the contrary requirements for quality decrease with the growing age. Primarily younger segments prefer in fact quality to low price. Similarly it is in case of influence of range of goods. Durin

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomika a management

  • ISSN

    1802-8934

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus