Decrease in sales of printed media as a consequence of changes in purchasing behaviour od readers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F16%3A43888038" target="_blank" >RIV/44555601:13510/16:43888038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_16.pdf" target="_blank" >http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_16.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.infoecopol.2007.06.001" target="_blank" >10.1016/j.infoecopol.2007.06.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Decrease in sales of printed media as a consequence of changes in purchasing behaviour od readers
Popis výsledku v původním jazyce
The article dealt with the problem of the decrease in sales of printed media (newspapers and magazines) in particular from consumers', i.e. readers', point of view. The most frequent reasons have been found out due to which readers cease to purchase printed media. Readers prefer to obtain information from other media (TV, the Internet, radio), they switch over to the Internet versions of newspapers or magazines, and they also mind a large amount of advertisements contained in printed media. The matter of price (that means "newspapers and magazines are expensive") is not so important, not even for economically inactive readers.
Název v anglickém jazyce
Decrease in sales of printed media as a consequence of changes in purchasing behaviour od readers
Popis výsledku anglicky
The article dealt with the problem of the decrease in sales of printed media (newspapers and magazines) in particular from consumers', i.e. readers', point of view. The most frequent reasons have been found out due to which readers cease to purchase printed media. Readers prefer to obtain information from other media (TV, the Internet, radio), they switch over to the Internet versions of newspapers or magazines, and they also mind a large amount of advertisements contained in printed media. The matter of price (that means "newspapers and magazines are expensive") is not so important, not even for economically inactive readers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradec Economic Days 2016
ISBN
978-80-7435-636-0
ISSN
2464-6067
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
889-895
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
2. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—