Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Decrease in sales of printed media as a consequence of changes in purchasing behaviour od readers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F16%3A43888038" target="_blank" >RIV/44555601:13510/16:43888038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_16.pdf" target="_blank" >http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_16.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.infoecopol.2007.06.001" target="_blank" >10.1016/j.infoecopol.2007.06.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decrease in sales of printed media as a consequence of changes in purchasing behaviour od readers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article dealt with the problem of the decrease in sales of printed media (newspapers and magazines) in particular from consumers', i.e. readers', point of view. The most frequent reasons have been found out due to which readers cease to purchase printed media. Readers prefer to obtain information from other media (TV, the Internet, radio), they switch over to the Internet versions of newspapers or magazines, and they also mind a large amount of advertisements contained in printed media. The matter of price (that means "newspapers and magazines are expensive") is not so important, not even for economically inactive readers.

  • Název v anglickém jazyce

    Decrease in sales of printed media as a consequence of changes in purchasing behaviour od readers

  • Popis výsledku anglicky

    The article dealt with the problem of the decrease in sales of printed media (newspapers and magazines) in particular from consumers', i.e. readers', point of view. The most frequent reasons have been found out due to which readers cease to purchase printed media. Readers prefer to obtain information from other media (TV, the Internet, radio), they switch over to the Internet versions of newspapers or magazines, and they also mind a large amount of advertisements contained in printed media. The matter of price (that means "newspapers and magazines are expensive") is not so important, not even for economically inactive readers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days 2016

  • ISBN

    978-80-7435-636-0

  • ISSN

    2464-6067

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    889-895

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku