Aplikace strategického managementu v kontextu globalizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43888101" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43888101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace strategického managementu v kontextu globalizace
Popis výsledku v původním jazyce
Globalizace ekonomiky a velký nárůst konkurence způsobují, že klasický způsob řízení firem neumožňuje trvale její udržitelnou konkurenceschopnost. Z praxe vyplývá, že zejména firmy, které nejsou součástí zahraničních společností se soustavně problematice strategického managementu nevěnují. Přitom systematické strategické řízení je v současném turbulentním tržním prostředí pro firmy velice obtížnou procedurou, ale zároveň procesem velmi důležitým z hlediska udržení konkurenční výhody. Na předvídání možných příležitostí a řešení případných problémů strategického obsahu je v podstatě založeno úspěšné podnikání. Cílem článku je zhodnotit stupeň využívání vybraných nástrojů strategického řízení ve firmách v kontextu globalizace. Pro naplnění cíle článku byla provedena analýza odborné literatury a studií, které se danou problematikou zabývají. Jako primární data byla použita data, která byly získané během dotazníkového šetření ve firmách České republiky. Výsledky výzkumu se zobrazují z pohledu platného manažerského paradigmatu, kterým jsou posuny ve strategickém uvažování v období vývojových diskontinuit a turbulencí. Potvrzuje se, že formulace firemní strategie a strategických plánů se stává dynamickým procesem založeným na specifických technikách. Tyto přístupy akcentují proměnlivost vývoje globálního prostředí spojenou s vysokou mírou rizika a nejistot.
Název v anglickém jazyce
The application of the strategic management in the context of globalization
Popis výsledku anglicky
The globalization of the economy and a large increase in competition causes the classic method of the company management not to secure its sustainable competitiveness permanently. Experience shows that, in particular, the companies which are not part of foreign companies do not always pay attention to the issue of the strategic management. Nevertheless, in fact the systematic strategic management is a very difficult procedure for the companies in the current turbulent market environment but, at the same time, it is a very important process from the competitive advantage point of view. Basically, successful business is based on the anticipation of possible opportunities and solutions of potential problems of the strategic content. The article aims to evaluate the degree of use of selected tools of the strategic management in companies in the globalization context. To accomplish the objectives of the article, an analysis of professional literature and studies which deal with this issue was performed. As primary data, the data gathered during the survey within companies of the Czech Republic was used. The results of the research are shown from the perspective of the applicable managerial paradigm which means shifts in strategic thinking in the period of developmental discontinuities and turbulences. It is confirmed that the formulation of a corporate strategy and strategic plans is becoming a dynamic process based on specific techniques. These approaches emphasize the variability of the global environment development connected with a high degree of risk and uncertainties.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference: Region v rozvoji společnosti 2016
ISBN
978-80-7509-459-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
108-115
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000433971500012