Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Decision Making in the Information Age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F18%3A43893800" target="_blank" >RIV/44555601:13510/18:43893800 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/18:10379452

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s12115-018-0283-5#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s12115-018-0283-5#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12115-018-0283-5" target="_blank" >10.1007/s12115-018-0283-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Decision Making in the Information Age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Providing people with more information and more options may seem as a good policy. However, because of limited attention and cognitive resources, people are not able to use all available information and freedom of choice effectively to achieve their own best interests. When cognitive resources and attention are depleted, decision making becomes shallow and intuitive, often unable to take important aspects of given situations into account - even though this information is readily available. An intuitive decision making may lead to suboptimal outcomes by overestimating the importance of the most salient cues and disregarding the less obvious future consequences. Although this creates a demand for decision making aides that could be satisfied by markets, policy regulation may be necessary in some areas. We provide specific examples of problems arising from limited attention together with solutions based on behavioral economics approach to policy making known as nudging. (C) 2018, Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Decision Making in the Information Age

  • Popis výsledku anglicky

    Providing people with more information and more options may seem as a good policy. However, because of limited attention and cognitive resources, people are not able to use all available information and freedom of choice effectively to achieve their own best interests. When cognitive resources and attention are depleted, decision making becomes shallow and intuitive, often unable to take important aspects of given situations into account - even though this information is readily available. An intuitive decision making may lead to suboptimal outcomes by overestimating the importance of the most salient cues and disregarding the less obvious future consequences. Although this creates a demand for decision making aides that could be satisfied by markets, policy regulation may be necessary in some areas. We provide specific examples of problems arising from limited attention together with solutions based on behavioral economics approach to policy making known as nudging. (C) 2018, Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Society

  • ISSN

    0147-2011

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    422-429

  • Kód UT WoS článku

    000446518600007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85052099143