Ekonomie náboženství a náboženství v postkomunistické Evropě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F18%3A43894334" target="_blank" >RIV/44555601:13510/18:43894334 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekonomie náboženství a náboženství v postkomunistické Evropě
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této práce je jednak sumarizovat a systematicky prezentovat dosavadní výzkum v oblasti ekonomie náboženství, jednak tento výzkum rozšířit do málo probádané oblasti postkomunistické transformace. V druhé části se otevírají nová témata, z nichž některá dosud nebyla zkoumána optikou teorie racionální volby. Cílem proto není předložit hotové závěry, ale spíše naznačit nové cesty a témata pro další zkoumání. Zároveň práce předkládá argumenty ve prospěch tří základních tezí: První tezí je, že ekonomie náboženství je opravdu součástí ekonomie, tedy že jde o aplikaci ekonomických principů, i když v oblasti lidského chování, která je pro ekonomy poměrně netradiční. Druhou tezí je, že ekonomie náboženství přináší užitečné pohledy do zkoumání náboženství a je pro religionistický výzkum obohacením. Třetí tezí je, že ekonomie náboženství je relevantním přístupem i pro zkoumání reality postkomunistických zemí s jejich specifickou historickou zkušeností.
Název v anglickém jazyce
Economics of religion and religion in the post-communist Europe Economics of religion and religion in the post-communist Europe
Popis výsledku anglicky
This book reviews the current state of knowledge in the economics of religion and extends the research into the area of post-communist economies. The second part opens new topics that have not been examined from the rational choice perspective yet. The aim is not to provide definitive conclusions but rather to explore new topics and approaches for the further research. The book also argues three theses: First, it argues that economics of religion is really a part of economics - an application of economic principles - although in an area that is not typically covered by economists. Second, it argues that the economics of religion brings interesting new insights into the social scientific study of religion. Third, it tries to show that the economics of religion is also a relevant approach to study religion in post-communist countries.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-210-9118-4
Počet stran knihy
160
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—