Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Economic and Institutional Factors Impacting African Students? Pursuit of Higher Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F24%3A43898735" target="_blank" >RIV/44555601:13510/24:43898735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/56800" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/56800</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2024.10" target="_blank" >10.7441/dokbat.2024.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Economic and Institutional Factors Impacting African Students? Pursuit of Higher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to examine the economic and institutional factors that influence African students&apos; decisions to pursue higher education in the Czech Republic. The study addresses a gap in the research on international student mobility by focusing on trends from Africa to Central and Eastern Europe. Utilizing a quantitative approach, the research analyses panel data from 52 African countries over the period 2013-2021, employing the Ordinary Least Squares (OLS) method with fixed effects. Key findings suggest that youth unemployment and corruption in the home country significantly impact student mobility, with higher youth unemployment and corruption correlating with fewer students studying abroad. Conversely, population size positively influences the number of students going abroad. The study concludes that students are primarily motivated by the desire to escape inadequate educational systems and socioeconomic instability in their home countries rather than by economic conditions in the destination country. These insights can inform policy decisions related to international education and cultural exchange between African countries and the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Economic and Institutional Factors Impacting African Students? Pursuit of Higher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to examine the economic and institutional factors that influence African students&apos; decisions to pursue higher education in the Czech Republic. The study addresses a gap in the research on international student mobility by focusing on trends from Africa to Central and Eastern Europe. Utilizing a quantitative approach, the research analyses panel data from 52 African countries over the period 2013-2021, employing the Ordinary Least Squares (OLS) method with fixed effects. Key findings suggest that youth unemployment and corruption in the home country significantly impact student mobility, with higher youth unemployment and corruption correlating with fewer students studying abroad. Conversely, population size positively influences the number of students going abroad. The study concludes that students are primarily motivated by the desire to escape inadequate educational systems and socioeconomic instability in their home countries rather than by economic conditions in the destination country. These insights can inform policy decisions related to international education and cultural exchange between African countries and the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2024 - 20th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers (Vol. 20)

  • ISBN

    978-80-7678-288-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    124-134

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    10. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku