Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reciprocita Davida Abrama jako princip ve výchově k ochraně přírody

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13520%2F18%3A43893871" target="_blank" >RIV/44555601:13520/18:43893871 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reciprocita Davida Abrama jako princip ve výchově k ochraně přírody

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek inspirovaný přednáškou a knihou Davida Abrama amerického ekofilosofa a antropologa, původně trikového kouzelníka, který žil s šamany a kouzelníky v Indonésii, Nepálu a v Americe. Založil a vede Alianci pro etiku divokého (Aliance for Wild Ethics). Jedna z jeho dalších knih se jmenuje &quot;Kouzlo smyslů - vnímání ve více než lidském světě&quot; (Praha: DharmaGaia, 2013), která diskutuje vnímání krajiny různými lidskými kulturami a dostává se až k principu reciprocity. Jak chápat toto &quot;vnímání&quot; v dnešní moderní, technické době? Je princip reciprocity vhodným prostředkem ve výchově k ochraně přírody?

  • Název v anglickém jazyce

    The reciprocity of David Abram as a principle in nature conservation education

  • Popis výsledku anglicky

    Contribution inspired by a lecture and book by David Abraham, an American ecofilist and anthropologist, originally a trick wizard who lived with shamans and wizards in Indonesia, Nepal, and America. He founded and runs the Alliance for Wild Ethics. One of his other books is called &quot;The Spell of the Sensuous: Perception and Language in a More-Than-Human World&quot; (Prague: DharmaGaia, 2013), which discusses the perception of the landscape with different human cultures and goes up to the principle of reciprocity. How do you understand this &quot;perception&quot; in today&apos;s modern, technical age? Is the principle of reciprocity an appropriate means of education for nature conservation?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Príroda a jej ochrana v priereze času

  • ISBN

    978-80-89933-06-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    7-20

  • Název nakladatele

    Slovenské muzeum ochrany prírody a jasyniarstva

  • Místo vydání

    Liptovský Mikulář

  • Místo konání akce

    Liptovský Mikuláš

  • Datum konání akce

    17. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku