Tvorba významu díla, úloha názvu a kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F12%3A43883699" target="_blank" >RIV/44555601:13530/12:43883699 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba významu díla, úloha názvu a kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavními tématy textu jsou různé typy interpretací vizuálních oborů a edukační metody vyvíjené k chápání a odhalování fungujících vztahových, interakčních soustav. Zabývá se důležitým vztahem proměny v extenzích doslovného a metaforického významu v konkrétním výtvarném materiálu. Snaží se popsat používání a edukační výhody metaforického posunu, který vymezuje jako metodu při interpretaci výtvarného díla. Dále se zabývá edukativně využitelnými interdisciplinárními vazbami výtvarných oborů a možnými způsoby ukládání významu do výtvarné formy, jeho odlišným interpretováním jiným vnímatelem a dalšími posuny ve významu danými proměnlivým kontextem.
Název v anglickém jazyce
Creation of the meaning of the work, function of the opinion and context
Popis výsledku anglicky
Different interpretations of visual arts and the educational methods that were developed for understanding and detection of the existing relational and interactive systems are the main themes of the text. The text deals with the important relation between verbatim and metaphoric meanings in a specific visual piece. It tries to describe the usage and educational benefits of advanced metaphor which is defined as a method for visual art interpretation. The text deals with the educational use of interdisciplinary relations between visual art and deals with possible methods, how to embed meaning into visual form, as well as with different interpretations, which depend on observer`s view, and with other shifts in meaning reflecting the variable context.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výchova uměním.
ISBN
978-80-557-0301-5
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
7-34
Počet stran knihy
160
Název nakladatele
Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
SK
Kód UT WoS kapitoly
—