Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba významu díla, úloha názvu a kontextu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F12%3A43883699" target="_blank" >RIV/44555601:13530/12:43883699 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvorba významu díla, úloha názvu a kontextu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavními tématy textu jsou různé typy interpretací vizuálních oborů a edukační metody vyvíjené k chápání a odhalování fungujících vztahových, interakčních soustav. Zabývá se důležitým vztahem proměny v extenzích doslovného a metaforického významu v konkrétním výtvarném materiálu. Snaží se popsat používání a edukační výhody metaforického posunu, který vymezuje jako metodu při interpretaci výtvarného díla. Dále se zabývá edukativně využitelnými interdisciplinárními vazbami výtvarných oborů a možnými způsoby ukládání významu do výtvarné formy, jeho odlišným interpretováním jiným vnímatelem a dalšími posuny ve významu danými proměnlivým kontextem.

  • Název v anglickém jazyce

    Creation of the meaning of the work, function of the opinion and context

  • Popis výsledku anglicky

    Different interpretations of visual arts and the educational methods that were developed for understanding and detection of the existing relational and interactive systems are the main themes of the text. The text deals with the important relation between verbatim and metaphoric meanings in a specific visual piece. It tries to describe the usage and educational benefits of advanced metaphor which is defined as a method for visual art interpretation. The text deals with the educational use of interdisciplinary relations between visual art and deals with possible methods, how to embed meaning into visual form, as well as with different interpretations, which depend on observer`s view, and with other shifts in meaning reflecting the variable context.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výchova uměním.

  • ISBN

    978-80-557-0301-5

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    7-34

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela

  • Místo vydání

    SK

  • Kód UT WoS kapitoly