Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metafora a dialog v galerijních animacích.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F21%3A43897387" target="_blank" >RIV/44555601:13530/21:43897387 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kuv.upol.cz/post/metafora-a-dialog-v-galerijn%C3%ADch-animac%C3%ADch" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/post/metafora-a-dialog-v-galerijn%C3%ADch-animac%C3%ADch</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metafora a dialog v galerijních animacích.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text propojuje tři části. První analyzuje současné dílo Eda Atkinse, které spojuje obraz a hudbu a intenzivně pracuje s metaforou. Druhá část vysvětluje způsob otázek nad tímto dílem vevázaných k metodě konceptové analýzy a použitelných v galerijní animaci při komunikaci nad dílem. Exponuje vědomou konstrukci těchto otázek a jejich návaznosti k analýze díla. Třetí část se zabývá teoretickým pozadím této metody, zejména rozhraním první a třetí poznávací perspektivy, a ukazuje její účinnost při přípravě (analýze) a vedení části galerijní animace, tedy při komunikaci nad dílem. Celý text obhajuje účinnost tohoto přístupu v galerijní a edukační praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Metaphor and dialogue in gallery animations

  • Popis výsledku anglicky

    The text connects the three parts. The first analyzes the current work of Ed Atkins, which combines image and music and works intensively with metaphor. The second part explains the way of questions about this work related to the method of conceptual analysis and usable in gallery animation in communication over the work. It exposes the conscious construction of these questions and their connection to the analysis of the work. The third part deals with the theoretical background of this method, especially the interface of the first and third cognitive perspectives, and shows its effectiveness in the preparation (analysis) and management of part of the gallery animation, ie in communication over the work. The whole text defends the effectiveness of this approach in gallery and educational practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9(1) 2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus