Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza díla a edukace umění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F22%3A43897390" target="_blank" >RIV/44555601:13530/22:43897390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/E4tmDXKcgLyxZfe" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/E4tmDXKcgLyxZfe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza díla a edukace umění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek seznamuje s tím, jak se v edukaci umění terminologicky proměnila analýza díla a na jakých pojmech je založena. Ukazuje, co za teoretický rámec a způsob zdůvodňování umožňuje pozice, ze které je tvorba chápána jako způsob poznávání. Text připomene tradici tzv. dvojího poznávání: na jedné straně je to poznávání prostřednictvím kritického rozumu -- noéta. Na straně druhé se jedná o poznávání založené na tvůrčím uchopení intuitivního vhledu ? aisthéta. Příspěvek seznamuje s goodmanovsky kotvenou terminologií, ukazuje její účinnost na příkladu analýzy současného novomediálního díla Daniela Hanzlíka a poskytuje stručný vhled do publikací startujících tyto procesy.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the work and art education

  • Popis výsledku anglicky

    The article introduces how the analysis of the work has changed terminologically in art education and what concepts it is based on. It shows what kind of theoretical framework and method of reasoning is possible from the position from which creation is understood as a way of knowing. The text recalls the tradition of the so-called double knowledge: on the one hand, it is knowledge through critical reason - noéta. On the other hand, it is cognition based on the creative grasp of intuitive insight - the aesthete. The article introduces Goodman&apos;s anchored terminology, shows its effectiveness on the example of the analysis of Daniel Hanzlík&apos;s contemporary new media work, and provides a brief insight into the publications starting these processes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Infrastruktury (dějin) umění. Sborník ze VII. sjezdu historiků a historiček umění v Ústí nad Labem.

  • ISBN

    978-80-88283-73-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    337-351

  • Název nakladatele

    FUD UJEP ve spolupráci s Uměleckohistorickou společností a nakladatelstvím Artefactum

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    23. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku