Emise amoniaku z dopravy v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F05%3AXX%3AX0011" target="_blank" >RIV/44994575:_____/05:XX:X0011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ammonia Emissions from Transport in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
In the 2004 year the Czech national transport-related emissions inventory was added on the next pollutant ? ammonia (NH3). The ammonia emissions in exhaust gases were not measured in the Czech Republic yet. That is why, the emission factors from international Emissions Inventory Guidebook were used as input data. The final emissions were calculated according to the Czech national methodology for emissions calculation from transport. From the calculated results it is evident that the total mass of ammonia increased rapidly. The car transport is the dominant producer of ammonia. The results reflect the differences in emission factors because newer cars fulfilling EURO standards emit up to 50-times more ammonia than older cars. Thus the gradual modification of vehicle fleet results in year-to-year increasing of ammonia emissions, from 77 tons in 1990 to almost 2000 tones in 2003.
Název v anglickém jazyce
Ammonia Emissions from Transport in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
In the 2004 year the Czech national transport-related emissions inventory was added on the next pollutant ? ammonia (NH3). The ammonia emissions in exhaust gases were not measured in the Czech Republic yet. That is why, the emission factors from international Emissions Inventory Guidebook were used as input data. The final emissions were calculated according to the Czech national methodology for emissions calculation from transport. From the calculated results it is evident that the total mass of ammonia increased rapidly. The car transport is the dominant producer of ammonia. The results reflect the differences in emission factors because newer cars fulfilling EURO standards emit up to 50-times more ammonia than older cars. Thus the gradual modification of vehicle fleet results in year-to-year increasing of ammonia emissions, from 77 tons in 1990 to almost 2000 tones in 2003.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CE801210109" target="_blank" >CE801210109: Výzkum zátěže životního prostředí z dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th International Symposium Transport and Air Pollution, Volume II
ISBN
3-902465-16-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
123-127
Název nakladatele
Graz University of Technology
Místo vydání
Graz
Místo konání akce
Graz
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—