Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emise amoniaku z dopravy v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F05%3AXX%3AX0011" target="_blank" >RIV/44994575:_____/05:XX:X0011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ammonia Emissions from Transport in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the 2004 year the Czech national transport-related emissions inventory was added on the next pollutant ? ammonia (NH3). The ammonia emissions in exhaust gases were not measured in the Czech Republic yet. That is why, the emission factors from international Emissions Inventory Guidebook were used as input data. The final emissions were calculated according to the Czech national methodology for emissions calculation from transport. From the calculated results it is evident that the total mass of ammonia increased rapidly. The car transport is the dominant producer of ammonia. The results reflect the differences in emission factors because newer cars fulfilling EURO standards emit up to 50-times more ammonia than older cars. Thus the gradual modification of vehicle fleet results in year-to-year increasing of ammonia emissions, from 77 tons in 1990 to almost 2000 tones in 2003.

  • Název v anglickém jazyce

    Ammonia Emissions from Transport in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In the 2004 year the Czech national transport-related emissions inventory was added on the next pollutant ? ammonia (NH3). The ammonia emissions in exhaust gases were not measured in the Czech Republic yet. That is why, the emission factors from international Emissions Inventory Guidebook were used as input data. The final emissions were calculated according to the Czech national methodology for emissions calculation from transport. From the calculated results it is evident that the total mass of ammonia increased rapidly. The car transport is the dominant producer of ammonia. The results reflect the differences in emission factors because newer cars fulfilling EURO standards emit up to 50-times more ammonia than older cars. Thus the gradual modification of vehicle fleet results in year-to-year increasing of ammonia emissions, from 77 tons in 1990 to almost 2000 tones in 2003.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CE801210109" target="_blank" >CE801210109: Výzkum zátěže životního prostředí z dopravy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th International Symposium Transport and Air Pollution, Volume II

  • ISBN

    3-902465-16-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    123-127

  • Název nakladatele

    Graz University of Technology

  • Místo vydání

    Graz

  • Místo konání akce

    Graz

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku