Interpretace laboratorních zatěžovacích zkoušek prototypu snímače pro měření napětí za pohybu Modulas pomocí zatěžovacího zařízení MMLS3
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000523" target="_blank" >RIV/44994575:_____/08:#0000523 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator
Popis výsledku v původním jazyce
With modern heavy vehicles using higher inflation pressures and higher axle loads the dynamic measurement of the tire-pavement contact force/stress is essential not only for tire development but also in road research for the investigation of factors which may lead to excessive damage of pavements. In this paper the results of laboratory tests with a prototype stress in motion (SIM) quartz sensor trafficked with a one-third scale load simulator (MMLS3) are presented. The tests were designed to vary parameters such as tire inflation pressure, speed, ambient temperature, lateral position, and angle to direction of travel in a controlled environment in order to isolate the influence of these parameters on the SIM sensor results. All other controllable variables remained constant while the target parameter was varied. Tire inflation pressures were calculated from these data. The laboratory tests show that the prototype sensor promises to be an effective investigative tool for SIM measuremen
Název v anglickém jazyce
Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator
Popis výsledku anglicky
With modern heavy vehicles using higher inflation pressures and higher axle loads the dynamic measurement of the tire-pavement contact force/stress is essential not only for tire development but also in road research for the investigation of factors which may lead to excessive damage of pavements. In this paper the results of laboratory tests with a prototype stress in motion (SIM) quartz sensor trafficked with a one-third scale load simulator (MMLS3) are presented. The tests were designed to vary parameters such as tire inflation pressure, speed, ambient temperature, lateral position, and angle to direction of travel in a controlled environment in order to isolate the influence of these parameters on the SIM sensor results. All other controllable variables remained constant while the target parameter was varied. Tire inflation pressures were calculated from these data. The laboratory tests show that the prototype sensor promises to be an effective investigative tool for SIM measuremen
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OE%20197" target="_blank" >OE 197: Vztažení komplexního vlivu vozidla na prostředí k životnostním nákladům údržby infrastruktury</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
JOURNAL OF TRANSPORTATION ENGINEERING-ASCE
ISSN
0733-947X
e-ISSN
—
Svazek periodika
134
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000259259000002
EID výsledku v databázi Scopus
—