Optimalizace směrových návrhových prvků pozemních komunikací: úvod do problematiky a příprava pilotní studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230000979" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0000979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace směrových návrhových prvků pozemních komunikací: úvod do problematiky a příprava pilotní studie
Popis výsledku v původním jazyce
According to traffic police statistics, the highest number of fatalities on Czech roads has been caused by inadequate speed. High portion of them happen on the undivided rural roads of the first and second class, in curves and their vicinity. Also the number and severity of accidents is higher compared to straight segments. One solution of this issue is consistent road design, which should allow driving with relatively constant speed corresponding to their expectations. The paper includes introduction to the quantification of a consistent design, an overview of the state of the art as well as Czech state and objectives of the pilot project.
Název v anglickém jazyce
Optimization of road horizontal alignment: introduction and pilot study preparation
Popis výsledku anglicky
Podle statistiky dopravní policie na českých silnicích dlouhodobě platí, že na největším počtu usmrcených při dopravních nehodách se podílí nepřiměřená rychlost. Vysoký podíl připadá na silnice I. a II. třídy v extravilánu ve směrových obloucích a jejichblízkosti. Dále platí, že počet i závažnost nehod ve směrových obloucích je vyšší než na přímých úsecích. Jedním z řešení tohoto problému je tzv. konzistentní návrh pozemní komunikace, který by měl řidičům umožnit jízdu relativně stálou rychlostí, odpovídající jejich očekávání. Článek podává úvod do problematiky kvantifikace konzistentního návrhu (samovysvětlitelnosti), přehled stavu ve světě a v ČR a cíle pilotního projektu Centra dopravního výzkumu, v.v.i. (CDV).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Dopravní inženýrství
ISSN
1801-8890
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
14-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—