Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace směrových návrhových prvků pozemních komunikací: úvod do problematiky a příprava pilotní studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230000979" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0000979 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace směrových návrhových prvků pozemních komunikací: úvod do problematiky a příprava pilotní studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to traffic police statistics, the highest number of fatalities on Czech roads has been caused by inadequate speed. High portion of them happen on the undivided rural roads of the first and second class, in curves and their vicinity. Also the number and severity of accidents is higher compared to straight segments. One solution of this issue is consistent road design, which should allow driving with relatively constant speed corresponding to their expectations. The paper includes introduction to the quantification of a consistent design, an overview of the state of the art as well as Czech state and objectives of the pilot project.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of road horizontal alignment: introduction and pilot study preparation

  • Popis výsledku anglicky

    Podle statistiky dopravní policie na českých silnicích dlouhodobě platí, že na největším počtu usmrcených při dopravních nehodách se podílí nepřiměřená rychlost. Vysoký podíl připadá na silnice I. a II. třídy v extravilánu ve směrových obloucích a jejichblízkosti. Dále platí, že počet i závažnost nehod ve směrových obloucích je vyšší než na přímých úsecích. Jedním z řešení tohoto problému je tzv. konzistentní návrh pozemní komunikace, který by měl řidičům umožnit jízdu relativně stálou rychlostí, odpovídající jejich očekávání. Článek podává úvod do problematiky kvantifikace konzistentního návrhu (samovysvětlitelnosti), přehled stavu ve světě a v ČR a cíle pilotního projektu Centra dopravního výzkumu, v.v.i. (CDV).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dopravní inženýrství

  • ISSN

    1801-8890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    14-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus