Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika oceňování hluku z dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230001021" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0001021 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11690/12:10132212

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.czp.cuni.cz/tranext/files/metodika_hluk.pdf" target="_blank" >http://www.czp.cuni.cz/tranext/files/metodika_hluk.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika oceňování hluku z dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této metodiky je kvantifikace fyzických dopadů hluku ze silniční a železniční dopravy a ocenění ztráty blahobytu, kterou tyto dopady u exponované populace vyvolávají. Metodika vychází z přístupu funkce škody (damage function approach) a je v souladu se současným stavem poznání v oblasti hodnocení zdravotních rizik a netržních metod oceňování.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for valuation of transportation noise

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this methodology is to quantify the physical impacts of noise from road and rail transport and monetize welfare loss that these effects cause in the exposed population. The methodology is based on the damage function approach and is consistentwith the current state of the art in the domain of environmental health risk assessment and non-market valuation.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika_hluk

  • Číslo předpisu

    č.j. 49/2012-520-TPV/1

  • Technické parametry

    Smlouva o využití výsledků dosažených v projektu výzkumu a vývoje č. CG712-111-520 uzavřená mezi Českou republikou - Ministerstvem dopravy a Univerzitou Karlovou v Praze, PUV-CG712-111-520, výsledek CG712-111-520/07/2011.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomické parametry: Ekonomické přínosy metodiky spočívají zejména v poskytnutí kvantitativního rámce pro hodnocení nákladů a přínosů (CBA) a umožnění výběru ekonomicky nejvýhodnějších opatření pro řešení hlukové zátěže dopravy. Rozsah ekonomických dopadů hluku ze silniční dopravy i ekonomických přínosů různých protihlukových opatření byl pro vybrané pilotní lokality vyčíslen v závěrečné zprávě projektu. Jak ukazuje i modelový příklad uvedený v příloze této metodiky, budou se potenciální přínosy takových opatření vyčíslené pomocí metodiky běžně pohybovat v řádu miliónů Kč.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů