Metodika oceňování hluku z dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230001021" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0001021 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11690/12:10132212
Výsledek na webu
<a href="http://www.czp.cuni.cz/tranext/files/metodika_hluk.pdf" target="_blank" >http://www.czp.cuni.cz/tranext/files/metodika_hluk.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika oceňování hluku z dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této metodiky je kvantifikace fyzických dopadů hluku ze silniční a železniční dopravy a ocenění ztráty blahobytu, kterou tyto dopady u exponované populace vyvolávají. Metodika vychází z přístupu funkce škody (damage function approach) a je v souladu se současným stavem poznání v oblasti hodnocení zdravotních rizik a netržních metod oceňování.
Název v anglickém jazyce
Methodology for valuation of transportation noise
Popis výsledku anglicky
The aim of this methodology is to quantify the physical impacts of noise from road and rail transport and monetize welfare loss that these effects cause in the exposed population. The methodology is based on the damage function approach and is consistentwith the current state of the art in the domain of environmental health risk assessment and non-market valuation.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika_hluk
Číslo předpisu
č.j. 49/2012-520-TPV/1
Technické parametry
Smlouva o využití výsledků dosažených v projektu výzkumu a vývoje č. CG712-111-520 uzavřená mezi Českou republikou - Ministerstvem dopravy a Univerzitou Karlovou v Praze, PUV-CG712-111-520, výsledek CG712-111-520/07/2011.
Ekonomické parametry
Ekonomické parametry: Ekonomické přínosy metodiky spočívají zejména v poskytnutí kvantitativního rámce pro hodnocení nákladů a přínosů (CBA) a umožnění výběru ekonomicky nejvýhodnějších opatření pro řešení hlukové zátěže dopravy. Rozsah ekonomických dopadů hluku ze silniční dopravy i ekonomických přínosů různých protihlukových opatření byl pro vybrané pilotní lokality vyčíslen v závěrečné zprávě projektu. Jak ukazuje i modelový příklad uvedený v příloze této metodiky, budou se potenciální přínosy takových opatření vyčíslené pomocí metodiky běžně pohybovat v řádu miliónů Kč.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy ČR
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů