Ostravsko - emisní tok PM (otěry) ze silniční dopravy - rok 2010
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001145" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ostravsko - emisní tok PM (otěry) ze silniční dopravy - rok 2010
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalita ovzduší v Moravskoslezském kraji, zejména v oblasti Ostravska a Karvinska je dlouhodobě nevyhovující. Tento fakt je dán převážně vysokou koncentrací průmyslu na hustě zalidněném území a nemalou měrou také příspěvkem z dopravy. Výpočet emisního toku pevných částic z otěrů brzd a pneumatik a abraze silnic (dále jen pevné částice z otěrů) pro mapový podklad zobrazující příspěvek dopravy vychází z několika zdrojů. Primárním zdrojem dat pro výpočet emisního toku pevných částic z otěrů na silniční síti Ostravsko-karvinské aglomerace jsou data o intenzitách dopravy ze Sčítání dopravy 2010, která jsou modifikována údaji z Centrálního registru vozidel pro zachování odpovídající regionální skladby vozového parku na úrovni správního obvodu jednotlivých okresů (tj. Ostrava-město, Karviná, Frýdek-Místek, Nový Jičín a Opava). Pro potřeby výpočtu jsou vozidla rozdělena v prvé řadě do čtyř základních kategorií (osobní automobily, lehká užitková vozidla, těžká nákladní vozidla, autobusy) a dále
Název v anglickém jazyce
Ostrava region - PM emissions (abrasion) from road transport - 2010
Popis výsledku anglicky
Air quality in Moravian-Silesian Region is unsuitable in long term, in particular Ostrava region and Karvina region. This fact is mainly caused by high concentration of industry in the heavily populated territory and also by significant contribution of transport. The calculation of particulate matter emissions from tyre, brake and road surface wear (particulate matter from abrasion) for a map showing the contribution of transport is based on several sources of data. The primary data source for the calculation of particulate matter emissions from abrasion on road network of the Ostrava-Karvina agglomeration is traffic intensity from Traffic Census 2010, which are modified by data from Central Vehicle Register to preserve an appropriate regional vehiclefleet at the level of districts (ie, Ostrava-city, Karvina, Frydek-Mistek, Novy Jicin and Opava). The vehicles are divided for the calculation purposes primarily into four basic categories (passenger cars, light duty vehicles, heavy duty
Klasifikace
Druh
N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Ostravsko PM (otěry)
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Ministerstvo dopravy; č. j.: 46/2013-520-TPV/1; mapa ve formátu PDF v souřadnicovém systému S-JTSK
Ekonomické parametry
Mapový podklad má sloužit zejména dvěma cílovým skupinám uživatelů, a to úředníkům státní správy a samosprávy při procesu posuzování různých záměrů (např. nízkoemisní zóny), případně projektantům a urbanistům při návrhu územně-plánovací dokumentace a projektů pro jednotlivé záměry.
Označení certifikačního orgánu
—
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů