Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rizikové úseky silniční sítě ? analýza zranitelnosti a ohrožení přírodními pohromami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001390" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.population-protection.eu/prilohy/casopis/28/183.pdf" target="_blank" >http://www.population-protection.eu/prilohy/casopis/28/183.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rizikové úseky silniční sítě ? analýza zranitelnosti a ohrožení přírodními pohromami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Od počátků civilizace se lidé museli potýkat s hrozbou přírodních pohrom a jejich následky. Zranitelnost území se v minulosti vztahovala výhradně na rozvinutá sídla, jejichž opravy by byly značně nákladné. Většinu obydlí však bylo možné bez problémů přesunout jinam, do míst, kde ohrožení přírodní pohromou nebylo bezprostřední. S rozvojem společnosti se území postupně proměňovalo. Vznikala města se složitou infrastrukturou, stavěly se vyšší a nákladnější budovy. Komunikace, které tato sídla spojovaly, již byly zpevněné a stále dokonalejší a nákladnější. S tímto rozvojem společnosti byl však spojen nárůst zranitelnosti území. Dálnici přerušenou rozsáhlým sesuvem již není jednoduše možné opustit a vybudovat jinde, jak v případě nezpevněné cesty. V tomto příspěvku se zaměříme na popis postupu, který lze použít pro identifikaci nejslabších článků ? úseků ? v rámci silniční sítě. Ukážeme, že vedle identifikace a vyčíslení pravděpodobnosti výskytu přírodní pohromy v daném místě je stejně důle

  • Název v anglickém jazyce

    Road network segments at risk ? vulnerability analysis and natural hazards assessment

  • Popis výsledku anglicky

    Risk analysis of a road network includes evaluation of both the hazards along the roads and the vulnerability of the road segments. We propose an approach to natural hazard assessment related to natural phenomena which occurred in the Czech Republic. Road vulnerability can be assessed in two ways: direct losses from damage to a road segment or indirect losses due to additional expenses for longer alternative routes. Risk analysis is computed for individual road segments. The risk can be reduced on bothparts of the risk graph (hazards x vulnerability). This approach of risk analysis is demonstrated on an example of a road network within the Luhačovice region of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Science for Population Protection

  • ISSN

    1803-568X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    37-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus