Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

General Strategy Recommendations for municipalities (local level) - Conclusion and link to other CMB documents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001422" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    General Strategy Recommendations for municipalities (local level) - Conclusion and link to other CMB documents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Even though we can observe an increasing use of bicycles in Central European countries, it is still very hard for urban planners to get appropriate bicycle measures implemented. Moreover, even if a town adopts a new approach to cycling, it is confrontedwith an obsolete legislation, unequal funding conditions and the general opinion that a bicycle belongs on paths in forests or on the few bicycle paths. This surprises, because increased use of alternatives to cars means less car use and less congestion.It also means less noise and less air pollution. How to change the status quo? This was the key issue addressed by the Central MeetBike project, which was mainly aimed at defining conditions that would initiate a change towards integrated transport planning and policy; this would automatically mean a stronger promotion of cycling.

  • Název v anglickém jazyce

    General Strategy Recommendations for municipalities (local level) - Conclusion and link to other CMB documents

  • Popis výsledku anglicky

    Even though we can observe an increasing use of bicycles in Central European countries, it is still very hard for urban planners to get appropriate bicycle measures implemented. Moreover, even if a town adopts a new approach to cycling, it is confrontedwith an obsolete legislation, unequal funding conditions and the general opinion that a bicycle belongs on paths in forests or on the few bicycle paths. This surprises, because increased use of alternatives to cars means less car use and less congestion.It also means less noise and less air pollution. How to change the status quo? This was the key issue addressed by the Central MeetBike project, which was mainly aimed at defining conditions that would initiate a change towards integrated transport planning and policy; this would automatically mean a stronger promotion of cycling.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů