Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Korelace mezi statickou zatěžovací zkouškou a lehkou dynamickou deskou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001441" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Korelace mezi statickou zatěžovací zkouškou a lehkou dynamickou deskou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Provádění a kontrola únosnosti a zhutnění podloží/zemní pláně a podkladních (nestmelených) vrstev konstrukce vozovky je jednou z nejdůležitějsích fází při výstavbě pozemních komunikací (PK), mající významný vliv na jejich kvalitu a životnost. V normách apředpisech (Systém jakosti v oboru pozemních komunikací SJ PK MD) je využití zkoušky lehkou dynamickou deskou (rázový modul přetvárnosti Mvd) proti statické zatěžovací zkoušce (modul přetvárnosti Edef,2) značně omezeno. Na základě vyhodnocení rozsáhléhosouboru souběžných měření oběmi zatěžovacími zkouškami byla zpracována metodika, týkající se jejich korelace. Předpokládáme, že využití doporučení a korelaních vztahů zde uvedených umožní širší uplatněné polní zkoušky, jejíž výhody jsou nesporné. O vlivu rozšířené možnosti kontroly kvality s ekonomickým důsledkem v podobě vyšší kvality a životnosti vozovky nemluvě.

  • Název v anglickém jazyce

    The correlation between the static plate - bearing test and light plate dynamic test

  • Popis výsledku anglicky

    Implementation and monitoring of load capacity and compaction of a subgrade and/or formation level as well as road foudation layers form one of the most important stages in road construction having a significant impac on its quality and durability. In czech technical standards and regulations is the exploitation of light plate dynamic tests using the LFWD deflectometer (surge modulus Mvd) in comparison with static plate-bearing tests (sattic deformation modulus Edef,2) considerably limited. Based on anevaluation of broad both methods measurement sets a methodology concernin their correlaion has been elaborated. It is expected that exploitation of recommendations and corlation shown may enable a broader utilization of a field test the advantages of which are indusputable, not mentioing the impact of broader quality control possibilities with also economic contribution such as higher quality and enhanced durability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    75

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7-8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    196-200

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus