Korelace mezi statickou zatěžovací zkouškou a lehkou dynamickou deskou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001441" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001441 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Korelace mezi statickou zatěžovací zkouškou a lehkou dynamickou deskou
Popis výsledku v původním jazyce
Provádění a kontrola únosnosti a zhutnění podloží/zemní pláně a podkladních (nestmelených) vrstev konstrukce vozovky je jednou z nejdůležitějsích fází při výstavbě pozemních komunikací (PK), mající významný vliv na jejich kvalitu a životnost. V normách apředpisech (Systém jakosti v oboru pozemních komunikací SJ PK MD) je využití zkoušky lehkou dynamickou deskou (rázový modul přetvárnosti Mvd) proti statické zatěžovací zkoušce (modul přetvárnosti Edef,2) značně omezeno. Na základě vyhodnocení rozsáhléhosouboru souběžných měření oběmi zatěžovacími zkouškami byla zpracována metodika, týkající se jejich korelace. Předpokládáme, že využití doporučení a korelaních vztahů zde uvedených umožní širší uplatněné polní zkoušky, jejíž výhody jsou nesporné. O vlivu rozšířené možnosti kontroly kvality s ekonomickým důsledkem v podobě vyšší kvality a životnosti vozovky nemluvě.
Název v anglickém jazyce
The correlation between the static plate - bearing test and light plate dynamic test
Popis výsledku anglicky
Implementation and monitoring of load capacity and compaction of a subgrade and/or formation level as well as road foudation layers form one of the most important stages in road construction having a significant impac on its quality and durability. In czech technical standards and regulations is the exploitation of light plate dynamic tests using the LFWD deflectometer (surge modulus Mvd) in comparison with static plate-bearing tests (sattic deformation modulus Edef,2) considerably limited. Based on anevaluation of broad both methods measurement sets a methodology concernin their correlaion has been elaborated. It is expected that exploitation of recommendations and corlation shown may enable a broader utilization of a field test the advantages of which are indusputable, not mentioing the impact of broader quality control possibilities with also economic contribution such as higher quality and enhanced durability.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
75
Číslo periodika v rámci svazku
7-8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
196-200
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—