Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření a modelování napětí na hranách CB desek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001447" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měření a modelování napětí na hranách CB desek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Condition of unreinforced concrete pavements without of dowel and ti bars is often unsatisfactory due to different vertical displacements. This kind of fatiguer may cause due to dynamic loads by falling wheel of heavy vehicle on transverse joints, increased stress on bottom of the slabs. By measuring the structural deformation with additional strain gauge on the transverse joints, we can measure response to the load exerted by traveling of heavy vehicle through wedges 30 and 60 mm. Furthermore, researchis aimed at assessing the significance of repairing such failures (eg. grinding or fine milling technology) in terms of stress condition. Modelling is the change in stress at transverse joints by reducing of thickness and the results are compared with each other.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement and modeling of stress at the edges of the concrete pavement slabs

  • Popis výsledku anglicky

    Stav nevyztužených cementobetonových vozovek s absencí kluzných trnů a kotev je v České republice v důsledku rozdílných vertikálních posunů desek často nevyhovující. Tento druh poruchy může vyvolat vlivem dynamického zatížení, vyvozeného pádem kola těžkého nákladního vozidla na příčnou spáru CB desky, zvýšené namáhání na jejím spodním líci. Měřením deformací konstrukce s dodatečně osazeným tenzometrem na příčné spáře, měříme odezvu na zatížení, vyvozenou pojezdem TNV přes nájezdové klínky 30 a 60 mm. Dále je výzkum zaměřen na hodnocení významu opravy takové poruchy (např. technologií broušení nebo jemného frézování) z hlediska napjatosti desky. Modelována je změna napětí na příčné spáře snížením její tlouš%tky a výsledky jsou vzájemně porovnávány.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výskum a technický rozvoj v cestnom staviteľstve: XIX. seminár Ivana Poliačka s medzinárodnou účasťou

  • ISBN

    978-80-89565-16-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    141-148

  • Název nakladatele

    Kongres STUDIO, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    20. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku