Měření a modelování napětí na hranách CB desek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001447" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001447 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření a modelování napětí na hranách CB desek
Popis výsledku v původním jazyce
Condition of unreinforced concrete pavements without of dowel and ti bars is often unsatisfactory due to different vertical displacements. This kind of fatiguer may cause due to dynamic loads by falling wheel of heavy vehicle on transverse joints, increased stress on bottom of the slabs. By measuring the structural deformation with additional strain gauge on the transverse joints, we can measure response to the load exerted by traveling of heavy vehicle through wedges 30 and 60 mm. Furthermore, researchis aimed at assessing the significance of repairing such failures (eg. grinding or fine milling technology) in terms of stress condition. Modelling is the change in stress at transverse joints by reducing of thickness and the results are compared with each other.
Název v anglickém jazyce
Measurement and modeling of stress at the edges of the concrete pavement slabs
Popis výsledku anglicky
Stav nevyztužených cementobetonových vozovek s absencí kluzných trnů a kotev je v České republice v důsledku rozdílných vertikálních posunů desek často nevyhovující. Tento druh poruchy může vyvolat vlivem dynamického zatížení, vyvozeného pádem kola těžkého nákladního vozidla na příčnou spáru CB desky, zvýšené namáhání na jejím spodním líci. Měřením deformací konstrukce s dodatečně osazeným tenzometrem na příčné spáře, měříme odezvu na zatížení, vyvozenou pojezdem TNV přes nájezdové klínky 30 a 60 mm. Dále je výzkum zaměřen na hodnocení významu opravy takové poruchy (např. technologií broušení nebo jemného frézování) z hlediska napjatosti desky. Modelována je změna napětí na příčné spáře snížením její tlouš%tky a výsledky jsou vzájemně porovnávány.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výskum a technický rozvoj v cestnom staviteľstve: XIX. seminár Ivana Poliačka s medzinárodnou účasťou
ISBN
978-80-89565-16-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
141-148
Název nakladatele
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
20. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—