Hodnocení změn hlučnosti povrchů silničních komunikací na území ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001530" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001530 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.asfaltove-vozovky.cz/videa-a-prezentace/" target="_blank" >http://www.asfaltove-vozovky.cz/videa-a-prezentace/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení změn hlučnosti povrchů silničních komunikací na území ČR
Popis výsledku v původním jazyce
KŘIVÁNEK, V., STRYK, J., Hodnocení změn hlučnosti povrchu pozemních komunikací na území České republiky. In Asfaltové vozovky 2015. České Budějovice, 24. -25. 11. 2015, Sdružení pro výstavbu silnic Praha, 2015, 1 - 6 s. ISBN 978-80-903925-7-1. V současnédobě nejsou v ČR k dispozici v dostatečné míře relevantní poznatky o hlučnosti jednotlivých typů povrchů vozovek a jejich změn - neexistují dlouhodobá data o vývoji akustického chování vozovek v čase. S ohledem na nové požadavky vyvstává potřeba prostorového i dlouhodobého monitoringu hlučnosti všech typů povrchů vozovek (nejen povrchů se sníženou hlučností) a ověření míry snížení hlukové zátěže i její doby trvání. Změny hlučnosti povrchů komunikací v jednotlivých letech nemusí být pro běžné povrchy významné, přesto za dobu životnosti např. u povrchu SMA dosahuje změna ekvivalentní hladiny akustického tlaku A na styku pneumatika/vozovka úrovně až 4 dB, pro komunikace bez výrazných poruch. Akustická data jsou velmi žádána jak ze strany
Název v anglickém jazyce
Assessnet of changes in road surface in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
KRIVANEK, V., STRYK, J., Assessnet of changes in road surface in the Czech Republic. In Conference Asphalt Pavements 2015. České Budějovice, 24. -25. 11. 2015, Road Contractors Association Praha, 2015, 1 - 6 s. ISBN 978-80-903925-7-1. Relevant data on noise of individual road surface types and the noise change are currently unavailable in the Czech Republic ? there are no relevant long-term data on acoustic behaviour of road surfaces. Regarding the new requirements, there appears to be a need for spatial and long-term monitoring of noise of all types of road surfaces (not only low noise surfaces) and for the verification of the reduction rate of noise and its duration. The changes in noise of road surfaces in individual years may not be significant forcommon surfaces, however, the change in the equivalent acoustic pressure level A of the interface tyre/road for the surface SMA reaches up to 4 dB, regarding the roads without significant faults. The acoustic data are in demand by the mi
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů