Metodika pro použití jednotlivých NDT zařízení v konkrétních situacích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001535" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001535 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro použití jednotlivých NDT zařízení v konkrétních situacích
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě dosavadní praxe a provedených experimentů a výzkumu byla vypracována metodika, jejímž účelem je podrobně uvést doporučení pro použití jednotlivých zařízení při diagnostice objektů dopravní infrastruktury. Především se metodika týká nedestruktivních metod georadaru a laserového skenování.
Název v anglickém jazyce
Methodology for using non-destructive devices in concrete situations
Popis výsledku anglicky
This new methodology was developed based on current practice and research experiments. Purpose of this methodology is into detail introduce suggestions for application of new devices in the diagnosis of road structures. Above all the methodology appliesto non-destructive methods: ground penetrating radar and laser scanning.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika NDT - GPR a LS
Číslo předpisu
69/2015-710-VV/1
Technické parametry
Tato metodika je zaměřena na novější nedestruktivní metody (NDT) používané při diagnostice stavu dopravní infrastruktury, se zaměřením na ty, které mají vysoký potenciál uplatnění. Jde především o georadar a laserové skenování, okrajově jsou zmíněny takétermografie a fotogrammetrická metoda (fotosken). Metodika se nezabývá klasickými metodami diagnostiky, jako je měření proměnných parametrů vozovek na síťové úrovni apod. Jsou zde uvedena doporučení pro použití jednotlivých zařízení při diagnostice objektů dopravní infrastruktury, především vozovek, se zaměřením na 3D aplikace a měření prováděná z měřicího vozidla.
Ekonomické parametry
Cílem metodiky je uvést: optimální způsoby provedení diagnostiky, způsoby začlenění výsledků do databáze správců, vzorové příklady uplatnění nedestruktivních metod, kombinace různých NDT metod, ekonomickou analýzu. Přímo vyčíslitelné ekonomické přínosy nejsou
Označení certifikačního orgánu
Ministestvo dopravy, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, PO BOX 9, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů