Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum moderních cementobetonových vozovek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001543" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/aktuality/211-silnicni-obzor-7-8-2015/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/aktuality/211-silnicni-obzor-7-8-2015/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum moderních cementobetonových vozovek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice je při výstavbě vozovek s cementobetonovým (CB) krytem používána technologie nevyztuženého CB krytu se spárami, které jsou osazeny kluznými trny a kotvami. Vzhledem k rozvoji výpočetní techniky a programů pracujících na principu metodykonečných prvků, je možné detailnější posouzení chování konstrukcí vozovek, které jsou vystaveny dynamickému namáhání od těžké nákladní dopravy. Ověření výsledků modelování se provádí prostřednictvím naměřených deformací na reálných konstrukcích vozovek,na zkušebních trámcích v měřítku 1:1 a zkouškami v laboratorním zkušebním poli. Výsledky výzkumu budou mít dopad na dimenzování a projektování vozovek s CB kryty.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of advanced concrete pavements

  • Popis výsledku anglicky

    Technology of jointed plain concrete pavement (JPCP) with dowels and tie bars in contraction joints is used in the Czech Republic. Considering the development of IT technology and development of software based on finite element method, it is possible more detailed assessment of road response to a dynamic load arising from heavy vehicles. The results of modelling are verified by measurement of deformation on real pavement structures, full scale tests on beams and laboratory experiments in testing field.The research results will have an impact on dimensioning and design of concrete pavements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    76

  • Číslo periodika v rámci svazku

    roč. 76, č. 7-8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    194-198

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus