Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Network robustness analysis based on current road incident data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001615" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Network robustness analysis based on current road incident data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A functioning road network is a vital part of society. The network consists of road sections and intersections which are usually modeled as a graph composed of nodes and links. The most important property of the network from the point of view of its users is its robustness, which means its ability to endure diverse types of catastrophic events caused by various artificial or natural reasons. We used a database of road blockage events which have been collected by Czech road administrators as of 2010. This data enabled us to model road blockage disruption probabilities using intensities and frequencies of events including the catastrophic ones. The probabilities were used as input into our model which is able to evaluate the robustness of the network based on three different strategies. The first strategy covers all possible states of the network including tail risk events. The other two strategies can be understood as special versions of an attack-repair strategy. Our model is also able

  • Název v anglickém jazyce

    Network robustness analysis based on current road incident data

  • Popis výsledku anglicky

    A functioning road network is a vital part of society. The network consists of road sections and intersections which are usually modeled as a graph composed of nodes and links. The most important property of the network from the point of view of its users is its robustness, which means its ability to endure diverse types of catastrophic events caused by various artificial or natural reasons. We used a database of road blockage events which have been collected by Czech road administrators as of 2010. This data enabled us to model road blockage disruption probabilities using intensities and frequencies of events including the catastrophic ones. The probabilities were used as input into our model which is able to evaluate the robustness of the network based on three different strategies. The first strategy covers all possible states of the network including tail risk events. The other two strategies can be understood as special versions of an attack-repair strategy. Our model is also able

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Safety and Reliability of Complex Engineered Systems

  • ISBN

    978-1-138-02879-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1763-1768

  • Název nakladatele

    Taylor & Francis Group

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Zurich

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku