Online identifikace kritických úseků pozemních komunikací pomocí síťových analýz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001616" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001616 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://trisk.cdvinfo.cz/vysledky/" target="_blank" >http://trisk.cdvinfo.cz/vysledky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Online identifikace kritických úseků pozemních komunikací pomocí síťových analýz
Popis výsledku v původním jazyce
Tato metodika si tedy klade za cíl vyplnit prázdné místo v existujícím systému sběru, analýz a vizualizace dopravních dat. Zatímco metody sběru a vizualizace dat jsou poměrně dobře propracovány a celý systém funguje na rozumné úrovni, metody analýz evidovaných dat zdaleka tak propracované nejsou. Důvodem pro tuto skutečnost jsou jednak poměrně různorodé požadavky, které mohou mít správci silniční sítě, a jednak v případě mnoha analýz vysoké výpočetní nároky. Právě této problematice se Centrum dopravníhovýzkumu, v. v. i. věnovalo v rámci projektu TRISK, kde vyvinulo několik nových postupů, které mohou být použity pro předpověď a analýzu všech možných rizik v dopravním síťovém systému. Tyto postupy jsou založeny na simulacích rozpadů silniční sítě a jejich analýze. Postupy, které mohou najít uplatnění v krizovém řízení, jsou uvedeny dále v textu metodiky, kde jsou podrobněji rozebrány a zmíněny možnosti jejich použití a zabudování do stávající informatické struktury.
Název v anglickém jazyce
Online identification of critical segments of road network by network analysis
Popis výsledku anglicky
This methodology aims to fill empty space in an existing system for the collection, analysis and visualization of data traffic. While methods of data collection and data visualization are fairly well worked out and the whole system works at a reasonablelevel, methods of analysis of the recorded data are not nearly as sophisticated. The reason for this fact is the relatively diverse requirements that can be managers of the road network and, secondly, in the case of many analyzes of high computational demands. Now this issue is Transport Research Centre, v. V. I. Devoted to the project TRISK, which developed several new techniques that can be used for prediction and analysis of all possible risks in the transportation network system. These procedures are based on simulations decays road network and their analysis.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika TRISK
Číslo předpisu
78/2015-710-VV/1
Technické parametry
doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D. ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav dopravní telematiky email: hrubes@fd.cvut.cz
Ekonomické parametry
zefektivnění řízení rizik na silničních sítích, snížení nepřímých dopadů přerušení postižených úseků, snížení ekonomických ztrát
Označení certifikačního orgánu
Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, Ministerstvo dopravy
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů