Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online identifikace kritických úseků pozemních komunikací pomocí síťových analýz

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001616" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001616 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://trisk.cdvinfo.cz/vysledky/" target="_blank" >http://trisk.cdvinfo.cz/vysledky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Online identifikace kritických úseků pozemních komunikací pomocí síťových analýz

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato metodika si tedy klade za cíl vyplnit prázdné místo v existujícím systému sběru, analýz a vizualizace dopravních dat. Zatímco metody sběru a vizualizace dat jsou poměrně dobře propracovány a celý systém funguje na rozumné úrovni, metody analýz evidovaných dat zdaleka tak propracované nejsou. Důvodem pro tuto skutečnost jsou jednak poměrně různorodé požadavky, které mohou mít správci silniční sítě, a jednak v případě mnoha analýz vysoké výpočetní nároky. Právě této problematice se Centrum dopravníhovýzkumu, v. v. i. věnovalo v rámci projektu TRISK, kde vyvinulo několik nových postupů, které mohou být použity pro předpověď a analýzu všech možných rizik v dopravním síťovém systému. Tyto postupy jsou založeny na simulacích rozpadů silniční sítě a jejich analýze. Postupy, které mohou najít uplatnění v krizovém řízení, jsou uvedeny dále v textu metodiky, kde jsou podrobněji rozebrány a zmíněny možnosti jejich použití a zabudování do stávající informatické struktury.

  • Název v anglickém jazyce

    Online identification of critical segments of road network by network analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This methodology aims to fill empty space in an existing system for the collection, analysis and visualization of data traffic. While methods of data collection and data visualization are fairly well worked out and the whole system works at a reasonablelevel, methods of analysis of the recorded data are not nearly as sophisticated. The reason for this fact is the relatively diverse requirements that can be managers of the road network and, secondly, in the case of many analyzes of high computational demands. Now this issue is Transport Research Centre, v. V. I. Devoted to the project TRISK, which developed several new techniques that can be used for prediction and analysis of all possible risks in the transportation network system. These procedures are based on simulations decays road network and their analysis.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika TRISK

  • Číslo předpisu

    78/2015-710-VV/1

  • Technické parametry

    doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D. ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav dopravní telematiky email: hrubes@fd.cvut.cz

  • Ekonomické parametry

    zefektivnění řízení rizik na silničních sítích, snížení nepřímých dopadů přerušení postižených úseků, snížení ekonomických ztrát

  • Označení certifikačního orgánu

    Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, Ministerstvo dopravy

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů