Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace systému údržby železničních tratí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000093" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace systému údržby železničních tratí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této certifikované metodiky je vytvoření metodického nástroje pro optimalizaci údržby a vyhodnocování nákladů na provozování ŽDC a evaluace možností vytvoření jednotného systému pro alokaci neinvestičních finančních prostředků na opravy a údržbu ŽDC, zohledňujícího její aktuální technický stav a rovněž intenzitu opotřebení a degradačních procesů jednotlivých entit ŽDC, ovlivněnou provozním zatížením a působením okolního prostředí. Pro dosažení optimálního stavu je nutno především respektovat současné trendy v oblasti vyhodnocování efektivity opravných a udržovacích výkonů na železničních tratích, směřující ke sledování a racionalizaci tzv. celkových nákladů na investice, kdy se sledují nejenom náklady na vlastní pořízení investice, ale i náklady na údržbu a opravy po celou dobu životnosti nově pořízeného nebo opraveného základního prostředku.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimizing System maintenance of railway tracks

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this certified methodology is to create a methodological tool for optimizing maintenance and evaluation of the costs of operating the railway infrastructure and evaluate the possibility of creating uniform system for the allocation of non-investment funds for repairs and maintenance Railway infrastructure, taking into account the current technical condition and also the intensity of wear degradation processes of individual entities railway infrastructure, affected operating loads and effects environment. To achieve an optimal state, it is necessary first of all to respect the current trends in evaluating the effectiveness of adjustments and maintenance procedures on railway lines aimed at monitoring and rationalization called. total investment costs when pursuing not only the cost of its acquisition of the investment, but also the cost of maintenance and repairs throughout the useful life of newly acquired or repaired base composition.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TB0400MD006" target="_blank" >TB0400MD006: Optimalizace systému údržby železniční infrastruktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika optimalizace

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Metodika je určena Ministerstvu dopravy - prostředek pro kontrolní a monitorovací činnost.

  • Ekonomické parametry

    Konkrétní metodická doporučení s ekonomickým dopadem: metodika pro optimální alokaci disponibilních finančních prostředků dle přepočítané délky tratě, zohledňující aktuální technický stav jednotlivých entit ŽDC, definice obecných a specifických požadavků na subsystém Infrastruktura ve smyslu Směrnice č. 2008/57/ES, stanovení úrovně údržby a oprav pro jednotlivé kategorie tratí, návrh rozdělení údržby tratí na zadatelnou a nezadatelnou, metodika zadávání udržovacích prací, návrh variantního řešení údržby ŽDC, návrh metodiky monitoringu kvality výstupů zhotovitele údržby, návrh opatření pro větší důslednost, náročnost a technologickou kázeň při opravných pracích, návrh opatření pro optimální sledování nákladů na údržbu a opravy ŽDC, obecný návrh metodiky optimalizace nákladů na údržbu v rámci LCC.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy, Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy