Census of motor traffic on the czech republic E-ROADS in 2016
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000121" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000121 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Census of motor traffic on the czech republic E-ROADS in 2016
Popis výsledku v původním jazyce
E-roads counting sections were selected in conformity with the 2010 census. The numbering of counting posts remained unchanged as well. Changes have been made only at places where new road construction projects or road modifications caused substantial changes of conditions. Census was carried out in four hour intervals between April and October 2016. The basic census methodology was based on census process in 2010. It was based on greater number of short-period manual counting. Required number of census days was determined according to necessary accuracy of results. Transformation of manual results into AADT used specific coefficients which were precised by automatic traffic counters (ATC). ATC collected long-period data at selected roads. Regarding motorways, ATC of Road and Motorway Directorate were used and supplemented by manual counts.
Název v anglickém jazyce
Census of motor traffic on the czech republic E-ROADS in 2016
Popis výsledku anglicky
E-roads counting sections were selected in conformity with the 2010 census. The numbering of counting posts remained unchanged as well. Changes have been made only at places where new road construction projects or road modifications caused substantial changes of conditions. Census was carried out in four hour intervals between April and October 2016. The basic census methodology was based on census process in 2010. It was based on greater number of short-period manual counting. Required number of census days was determined according to necessary accuracy of results. Transformation of manual results into AADT used specific coefficients which were precised by automatic traffic counters (ATC). ATC collected long-period data at selected roads. Regarding motorways, ATC of Road and Motorway Directorate were used and supplemented by manual counts.
Klasifikace
Druh
N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
EHK CSD 2016
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Ředitelství silnic a dálnic ČR, Čerčanská 2023/12, 14000 Praha, Sídlo organizace: Na Pankráci 546/56, 14000 Praha, e-mail: posta@rsd.cz
Ekonomické parametry
Mapa není určena k přímému finančnímu zisku. Jedná se o výsledek určený k informačním účelům v oblasti financování přepravy osob a věcí v ČR.
Označení certifikačního orgánu
—
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy