Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Census of motor traffic on the czech republic E-ROADS in 2016

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000121" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000121 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Census of motor traffic on the czech republic E-ROADS in 2016

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-roads counting sections were selected in conformity with the 2010 census. The numbering of counting posts remained unchanged as well. Changes have been made only at places where new road construction projects or road modifications caused substantial changes of conditions. Census was carried out in four hour intervals between April and October 2016. The basic census methodology was based on census process in 2010. It was based on greater number of short-period manual counting. Required number of census days was determined according to necessary accuracy of results. Transformation of manual results into AADT used specific coefficients which were precised by automatic traffic counters (ATC). ATC collected long-period data at selected roads. Regarding motorways, ATC of Road and Motorway Directorate were used and supplemented by manual counts.

  • Název v anglickém jazyce

    Census of motor traffic on the czech republic E-ROADS in 2016

  • Popis výsledku anglicky

    E-roads counting sections were selected in conformity with the 2010 census. The numbering of counting posts remained unchanged as well. Changes have been made only at places where new road construction projects or road modifications caused substantial changes of conditions. Census was carried out in four hour intervals between April and October 2016. The basic census methodology was based on census process in 2010. It was based on greater number of short-period manual counting. Required number of census days was determined according to necessary accuracy of results. Transformation of manual results into AADT used specific coefficients which were precised by automatic traffic counters (ATC). ATC collected long-period data at selected roads. Regarding motorways, ATC of Road and Motorway Directorate were used and supplemented by manual counts.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    EHK CSD 2016

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Ředitelství silnic a dálnic ČR, Čerčanská 2023/12, 14000 Praha, Sídlo organizace: Na Pankráci 546/56, 14000 Praha, e-mail: posta@rsd.cz

  • Ekonomické parametry

    Mapa není určena k přímému finančnímu zisku. Jedná se o výsledek určený k informačním účelům v oblasti financování přepravy osob a věcí v ČR.

  • Označení certifikačního orgánu

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy