Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Doplňkové analýzy vlastností betonů prováděné na vývrtech z cementobetonových krytů vozovek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000102" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/aktuality/260-silnicni-obzor-6-2017/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/aktuality/260-silnicni-obzor-6-2017/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Doplňkové analýzy vlastností betonů prováděné na vývrtech z cementobetonových krytů vozovek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Základní posouzení stavu provozovaného cementobetonového krytu se provádí vizuální prohlídkou, kdy se dokumentují poruchy vozovky makroskopicky rozpoznatelné na jejím povrchu. K získání detailních údajů o stavu betonu je potřeba provést zkoušky na vývrtech. Spolu s běžnými normovými zkouškami, jako jsou tloušťka vrstev, pevnost betonu v tlaku a tahu, odolnost proti působení vody a chemickým rozmrazovacím látkám se osvědčily i další makroskopické a mikroskopické rozbory. Mezi nejdůležitější z nich patří petrografické zhodnocení přítomného kameniva (podle frakce a typu hornin), kvantifikace trhlin (vyjádřených např. formou indexů – cracking index, damage rating index), hodnocení obsahu vzduchu v betonu (např. spacing factor), indikace typu a rozsahu rozpínavých reakcí aplikací chemických reaktantů, vizuálně zvýrazňujících postižené partie betonu. Vhodnou kombinací mikroskopických metod je možné tyto informace doplnit a upřesnit. Na připravených výbrusech se stanovují typy přítomného kameniva včetně specifikace jeho škodlivosti a rizikovosti. V kombinaci s úlomky betonu odebranými minimálně ze tří výškových úrovní vývrtu (povrch-střed-spodní část) se stanovují rozdíly nebo shoda pórovitosti betonu, stupeň a typ mineralizace pórů a trhlin novotvořenými sekundárními fázemi. Identifikace novotvořených fází a jejich korelace s aplikovaným kamenivem lze využít pro predikci jejich potencionálního rizika.

  • Název v anglickém jazyce

    Complementary analyses of concrete characteristics carried out on cores taken from concrete pavements

  • Popis výsledku anglicky

    The basic assessment of operated cement concrete pavement condition is performed by a visual inspection, when the surface distresses which are macroscopically distinguishable are documented. Detailed data on concrete condition require further tests performed on cores. Apart from common standard tests, such as layer thickness, compressive and tensile strength, resistance against water and chemical defrosting agents, other macroscopic and microscopic analyses have become useful. Some of the most important ones include petrographic assessment of aggregates (based on fraction and type of rocks), quantification of cracks (expressed by e.g. cracking index or damage rating index), analyses of air void characteristics in concrete (expressed by e.g. spacing factor), indication of type and extent of expansion reactions with the help of chemical reagents that visually mark the affected concrete parts. The information can be complemented and adjusted through a suitable combination of microscopic methods. Prepared thin sections are used to determine types of the aggregates including the specification of its harmfulness. In combination with concrete shards taken at least from three height levels of the drill (surface-centre-bottom), differences or conformity of concrete porousness, and level and type of mineralization of pores and cracks created by secondary phases are determined. The identification of created phases and their correlation with applied aggregates can be used for prediction of potential risks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    78

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    155-159

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus