Modernizované TRT zařízení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000123" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000123 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modernizované TRT zařízení
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci modernizace zařízení TRT došlo k opuštění systému hydraulického ovládání brzdění a přítlaku měřicího kola. Pro brzdění měřicího kola v rozsahu prokluzu 0 – 100 % byl navržen elektromagnetický retardér, který má dostatečný výkon a spolehlivě zajišťuje požadovaný stabilní prokluz. Navíc umožňuje podstatně přesnější měření v režimu proměnného prokluzu s cílem najít optimální procento prokluzu, při kterém je nejvyšší brzdný účinek. Pro řízený přítlak měřicího kola k měřenému povrchu vozovky byla zvolena pneumatická pístnice, která zajišťuje přesnější a stabilnější přítlak měřicího kola, než přítlak provedený pomocí hydraulického systému. Byla provedena vestavba měřicího systému podle užitného vzoru č. 29379: Závěs měřicího kola dynamického měřicího zařízení na měření součinitele podélného tření povrchu vozovky, do nosného vozidla Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI.
Název v anglickém jazyce
Upgraded TRT device
Popis výsledku anglicky
As part of the modernization of TRT device, the hydraulic braking system and hydraulic wheel load control system have been abandoned. A electromagnetic retarder has been designed for braking the measuring wheel in the 0-100% slip ratio, which has sufficient power and reliably provides the required stable slip. Additionally, it provides a much more accurate measurement in variable slip mode in order to find the optimal slip percentage with the highest braking effect. The pneumatic piston rod has been selected for the control of the measuring wheel load, which ensures a more accurate and stable control of the load than the pressure applied by the hydraulic system. The installation of a measuring system according to utility model No. 29379: (Suspansion of the device measuring the longitudinal friction coefficient of the road surfaces) was carried out into the Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI vehicle.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
GAMA V3-17
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Nosné vozidlo: Nosné vozidlo pro měřicí zařízení tvoří Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI, FG, 4X2, 3250 s celkovou hmotností 3500 kg a výkonem motoru 140 kW. Závěs měřicího kola: Závěs měřicího kola dynamického měřicího zařízení na měření součinitele podélného tření povrchu vozovky byl sestaven přesně podle užitného vzoru č. 29379. Pneumatický systém řízení přítlaku měřicího kola k povrchu vozovky: Popis nového systému přítlaku měřicího kola k povrchu vozovky je součástí zatím nezapsaného užitného vzoru, proto zde nejsou uvedeny detaily. Systém brzdění měřicího kola: Systém brzdění měřicího kola pomocí retardéru s nastavitelným poměrem skluzu od 0 do 100 %. je součástí zatím nezapsaného užitného vzoru, proto zde nejsou uvedeny detaily.
Ekonomické parametry
Měřicí vozidlo a investice byly pořízeny z vlastních zdrojů. V rámci projektu Gama byly náklady na vznik výsledku 2,18 mil. Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
44994575
Název vlastníka
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—