Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000137" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000137 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23640/17:43950205
Výsledek na webu
<a href="http://multibody2017.cz/wp-content/uploads/2017/12/MBD2017_Conference_Proceedings_online.pdf" target="_blank" >http://multibody2017.cz/wp-content/uploads/2017/12/MBD2017_Conference_Proceedings_online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling
Popis výsledku v původním jazyce
Purpose of this work is reconstruction of a real vehicle to pedestrian collision. The involved car model was Skoda Roomster and the participating pedestrian was 77 years old female. The geometry, mechanical parameters of the car, initial properties (position and velocity) as well as the anthropometric data of the female are know from the accident protocol, provided by CzIDAS project (Czech In-depth Accident Study). The car moved with the initial velocity equalling 30 km/h and hit the pedestrian from her left side by its right-frontal part. The accident protocol contains also the description of the car damage and injury sustained by the pedestrian. The effort of the accident reconstruction was to not only to meet deformation of the vehicle (shape and maximal bonnet intrusion, but also pedestrian injury.
Název v anglickém jazyce
Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling
Popis výsledku anglicky
Purpose of this work is reconstruction of a real vehicle to pedestrian collision. The involved car model was Skoda Roomster and the participating pedestrian was 77 years old female. The geometry, mechanical parameters of the car, initial properties (position and velocity) as well as the anthropometric data of the female are know from the accident protocol, provided by CzIDAS project (Czech In-depth Accident Study). The car moved with the initial velocity equalling 30 km/h and hit the pedestrian from her left side by its right-frontal part. The accident protocol contains also the description of the car damage and injury sustained by the pedestrian. The effort of the accident reconstruction was to not only to meet deformation of the vehicle (shape and maximal bonnet intrusion, but also pedestrian injury.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04030689" target="_blank" >TA04030689: Vývoj systému aktivní kapoty automobilu s ohledem na rozmanitost lidské populace a implementace biomechanického modelu lidského těla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics
ISBN
978-80-01-06174-9
ISSN
2523-9589
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
805-815
Název nakladatele
—
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
19. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—