Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000137" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000137 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23640/17:43950205

  • Výsledek na webu

    <a href="http://multibody2017.cz/wp-content/uploads/2017/12/MBD2017_Conference_Proceedings_online.pdf" target="_blank" >http://multibody2017.cz/wp-content/uploads/2017/12/MBD2017_Conference_Proceedings_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose of this work is reconstruction of a real vehicle to pedestrian collision. The involved car model was Skoda Roomster and the participating pedestrian was 77 years old female. The geometry, mechanical parameters of the car, initial properties (position and velocity) as well as the anthropometric data of the female are know from the accident protocol, provided by CzIDAS project (Czech In-depth Accident Study). The car moved with the initial velocity equalling 30 km/h and hit the pedestrian from her left side by its right-frontal part. The accident protocol contains also the description of the car damage and injury sustained by the pedestrian. The effort of the accident reconstruction was to not only to meet deformation of the vehicle (shape and maximal bonnet intrusion, but also pedestrian injury.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose of this work is reconstruction of a real vehicle to pedestrian collision. The involved car model was Skoda Roomster and the participating pedestrian was 77 years old female. The geometry, mechanical parameters of the car, initial properties (position and velocity) as well as the anthropometric data of the female are know from the accident protocol, provided by CzIDAS project (Czech In-depth Accident Study). The car moved with the initial velocity equalling 30 km/h and hit the pedestrian from her left side by its right-frontal part. The accident protocol contains also the description of the car damage and injury sustained by the pedestrian. The effort of the accident reconstruction was to not only to meet deformation of the vehicle (shape and maximal bonnet intrusion, but also pedestrian injury.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04030689" target="_blank" >TA04030689: Vývoj systému aktivní kapoty automobilu s ohledem na rozmanitost lidské populace a implementace biomechanického modelu lidského těla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics

  • ISBN

    978-80-01-06174-9

  • ISSN

    2523-9589

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    805-815

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    19. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku