HEAD REST FOR ABSORBING OF AN ECCENTRIC COLLISION OF A CAR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000082" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000082 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://register.epo.org/application?number=EP15744864&tab=main" target="_blank" >https://register.epo.org/application?number=EP15744864&tab=main</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
HEAD REST FOR ABSORBING OF AN ECCENTRIC COLLISION OF A CAR
Popis výsledku v původním jazyce
Currently headrests of all vehicles are constructed to protect the head in case of centric collision i.e. in the longitudial axis of the vehicle, both in case of a vehicle collision with an obstacle ahead and in case of a collision from another vehicle from behind. The aim of invention is to introduce the headrest which could safely absorb sudden and unpredictable movement of the head during eccentric collision of vehicles and preveng head and neck injuries.
Název v anglickém jazyce
HEAD REST FOR ABSORBING OF AN ECCENTRIC COLLISION OF A CAR
Popis výsledku anglicky
Currently headrests of all vehicles are constructed to protect the head in case of centric collision i.e. in the longitudial axis of the vehicle, both in case of a vehicle collision with an obstacle ahead and in case of a collision from another vehicle from behind. The aim of invention is to introduce the headrest which could safely absorb sudden and unpredictable movement of the head during eccentric collision of vehicles and preveng head and neck injuries.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
EP3188930B1
Vydavatel
EPO_1 -
Název vydavatele
European Patent Office
Místo vydání
Munich, The Hague, Berlin, Vienna, Brussels
Stát vydání
—
Datum přijetí
12. 9. 2018
Název vlastníka
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., 636 00 Brno (CZ)
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence