Analysis of concrete pavement deformations on the road test section
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000089" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of concrete pavement deformations on the road test section
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes an analysis of concrete pavement loading while taking into account deflections and deformations. Concrete pavements are generally durable and have low demands on maintenance within their whole lifecycle. The first part describes an experimental road test section with verified material characteristics of individual pavement construction layers by laboratory and non-destructive testing. Furthermore, the position of temperature sensors in road structure is described, together with loading data and data from a strain sensor placed on the bottom part of a concrete slab. Pilot testing provides valuable information about the stress condition of concrete pavement in detail, importance of monitoring the non-linear temperature gradient and curvature of concrete pavement slab during the measurement. According to performed experiment are derived conclusions important for the use in practice. After verifying the work of the sensor on the test section and in real traffic, it can be used in the system of pavement response monitoring on highways.
Název v anglickém jazyce
Analysis of concrete pavement deformations on the road test section
Popis výsledku anglicky
This paper describes an analysis of concrete pavement loading while taking into account deflections and deformations. Concrete pavements are generally durable and have low demands on maintenance within their whole lifecycle. The first part describes an experimental road test section with verified material characteristics of individual pavement construction layers by laboratory and non-destructive testing. Furthermore, the position of temperature sensors in road structure is described, together with loading data and data from a strain sensor placed on the bottom part of a concrete slab. Pilot testing provides valuable information about the stress condition of concrete pavement in detail, importance of monitoring the non-linear temperature gradient and curvature of concrete pavement slab during the measurement. According to performed experiment are derived conclusions important for the use in practice. After verifying the work of the sensor on the test section and in real traffic, it can be used in the system of pavement response monitoring on highways.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
18th International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM 2018
ISBN
978-619-7408-39-3
ISSN
1314-2704
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
93-99
Název nakladatele
—
Místo vydání
Albena, Bulgaria
Místo konání akce
Albena, Bulgaria
Datum konání akce
2. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—