Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How roundabout entry design parameters influence safety

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000129" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apps.webofknowledge.com" target="_blank" >https://apps.webofknowledge.com</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0361198118776159" target="_blank" >10.1177/0361198118776159</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How roundabout entry design parameters influence safety

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roundabouts are considered the safest intersection design; however, the safety effect may not be satisfactory at each specific roundabout. This is true especially in countries where roundabout design is a relatively new concept, such as in the Czech Republic. Specifically, most Czech roundabout crashes were found to occur on entries. This motivated the presented study to investigate how entry design parameters influence safety on Czech roundabouts and, if possible, use the findings to update current Czech roundabout design guidelines. To this end, the study comprised three analyses: crash-based safety performance functions, speed analysis, and finally safety performance functions which incorporated speed. All three analyses proved that entry design parameters have a statistically significant influence on safety, in terms of crash frequency, severity and speeds. Given the study objective, this fact should be considered in Czech roundabout design guidelines.

  • Název v anglickém jazyce

    How roundabout entry design parameters influence safety

  • Popis výsledku anglicky

    Roundabouts are considered the safest intersection design; however, the safety effect may not be satisfactory at each specific roundabout. This is true especially in countries where roundabout design is a relatively new concept, such as in the Czech Republic. Specifically, most Czech roundabout crashes were found to occur on entries. This motivated the presented study to investigate how entry design parameters influence safety on Czech roundabouts and, if possible, use the findings to update current Czech roundabout design guidelines. To this end, the study comprised three analyses: crash-based safety performance functions, speed analysis, and finally safety performance functions which incorporated speed. All three analyses proved that entry design parameters have a statistically significant influence on safety, in terms of crash frequency, severity and speeds. Given the study objective, this fact should be considered in Czech roundabout design guidelines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transportation reseach record

  • ISSN

    0361-1981

  • e-ISSN

    2169-4052

  • Svazek periodika

    2672

  • Číslo periodika v rámci svazku

    34

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    73-84

  • Kód UT WoS článku

    000467409200008

  • EID výsledku v databázi Scopus