Technologie návrhu a pokládky přímo pojížděné cementobetonové vrstvy pro mostní konstrukce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000134" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000134 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/12169528:_____/19:N0000002
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technologie návrhu a pokládky přímo pojížděné cementobetonové vrstvy pro mostní konstrukce
Popis výsledku v původním jazyce
Technologie je založena na modifikovaných betonových směsích a způsobu jejich pokládky, ze kterých lze za podmínek této technologie zhotovit jednovrstvou či složenou mostovku bez dodatečné hydroizolace. Výhoda této technologie oproti konvenčnímu řešení je v nižších nákladech na zhotovení horní stavby, vyšší životnosti mostovky oproti vozovce na mostě, výrazně nižší riziko vyjíždění kolejí a rychlejší realizace oproti vrstvenému systému vozovky nad železobetonovou mostovkou.
Název v anglickém jazyce
Design and laying technology of cement-concrete layer for directly running bridge decks
Popis výsledku anglicky
The technology is based on modified concrete mixtures and the way of their laying. A single or composite bridge deck can be made without additional waterproofing with this technology. The advantage of this system compared to the conventional solution is in lower costs of construction of the structure, higher service life of the deck, significantly lower risk of occurring of ruts in wheel paths and faster construction compared to the road layers laid on reinforced concrete bridge deck.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10670" target="_blank" >FV10670: Přímopojížděné cementobetonové vrstvy pro mostní konstrukce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
V_240
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Tato technologie umožňuje v případě rekonstrukce zachování stávající nivelety mostu a zvýšení únosnosti / zatížitelnosti mostu, tím, že je místo původní dřevěné konstrukce na pražcích či konstrukce železobetonové nespřažené s hlavními nosníky z oceli celá konstrukční výška mostovky využita jako nosná a není na ní žádné další balastní zatížení v podobě vozovkového souvrství.
Ekonomické parametry
Dle srovnání nákladových cen bez zisku a režií je zřejmé, že existuje ekonomický prostor pro uvedení technologie na trh. Nákladový rozdíl cen se pohybuje okolo 1000- 1300 Kč na m2 plochy mostu. Cenu velmi ovlivňuje technické vybavení prováděcí firmy, zda chce či nechce uplatnit cenu za nájem finišeru na zakázku a da disponuje zařízeními na provedení povrchu PP vrstvy.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
12169528
Název vlastníka
Vladimír Fišer, Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—