Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing the insight into Czech railway level crossings’ safety performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23248378.2019.1612791" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23248378.2019.1612791</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/23248378.2019.1612791" target="_blank" >10.1080/23248378.2019.1612791</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing the insight into Czech railway level crossings’ safety performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Railway level crossings (RLCs) are critical elements of both railway and road networks, where accidents mostly result in severe and fatal injuries. In the Czech Republic, most accidents occur on RLCs with flashing lights only. In order to provide insight into safety performance of this RLC category, specific risk factors need to be identified and their overall safety impact quantified. In this regards, the paper describes the application of a multivariate assessment, based on disaggregated safety performance function, developed on a level of sight triangles. The results proved the safety impacts of traffic volumes, as well as speeding and individual sight distances. In addition, this relationship may change based on a distance from RLC: while approaching sight distances were associated with reduction of accident frequency, the opposite trend was found for stopping sight distances. Next, RLC incon-spicuousness and potential short storage space were found to be influential risk factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing the insight into Czech railway level crossings’ safety performance

  • Popis výsledku anglicky

    Railway level crossings (RLCs) are critical elements of both railway and road networks, where accidents mostly result in severe and fatal injuries. In the Czech Republic, most accidents occur on RLCs with flashing lights only. In order to provide insight into safety performance of this RLC category, specific risk factors need to be identified and their overall safety impact quantified. In this regards, the paper describes the application of a multivariate assessment, based on disaggregated safety performance function, developed on a level of sight triangles. The results proved the safety impacts of traffic volumes, as well as speeding and individual sight distances. In addition, this relationship may change based on a distance from RLC: while approaching sight distances were associated with reduction of accident frequency, the opposite trend was found for stopping sight distances. Next, RLC incon-spicuousness and potential short storage space were found to be influential risk factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Rail Transportation

  • ISSN

    2324-8378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    99-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85065443013