Moderní metody používané při diagnostice mostů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000029" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000029 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.vutbr.cz/handle/11012/195895" target="_blank" >https://dspace.vutbr.cz/handle/11012/195895</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/SI.2020.2.31" target="_blank" >10.13164/SI.2020.2.31</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderní metody používané při diagnostice mostů
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalitní dopravní infrastruktura je znakem dobře fungujícího národního hospodářství a potažmo vyspělosti celé společnosti. Za účelem zachování řádného stavu budov, mostů, silnic a dalších staveb je nezbytná jejich pravidelná údržba a kontrola skutečného stavu. Často platí, že pokud se podaří zachytit poruchu na počátku jejího vzniku, jsou náklady na její odstranění daleko nižší než po měsících až letech nekontrolované degradace. Lokalizovat poruchu včas, často znamená detekovat ji ještě dříve, než je viditelná pouhým okem. Klíčovým prostředkem ke zjištění skrytých defektů jsou metody nedestruktivního testování. V článku jsou popsány vybrané nedestruktivní metody, jež lze použít při diagnostice mostních objektů.
Název v anglickém jazyce
Modern Methods Used in Bridge Diagnostics
Popis výsledku anglicky
Good, well-functioning infrastructure signifies a well-run national economy and the overall state of development of the whole society. Buildings, bridges, roads, and other structures need to be regularly maintained if they are to last. In general, if a defect is detected early, the cost of its remediation is typically much lower than if it the structure is allowed to degrade for months or years. Early defect detection often means detecting one before it is visible to the naked eye. A key means of locating hidden defects are non-destructive testing methods. The paper describes selected non-destructive methods that can be used in the diagnosis of bridge structures.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Soudní inženýrství
ISSN
1211-443X
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
31-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—