Vývoj hlučnosti na modernizované dálnici D1 v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000091" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-infrastruktura/vyvoj-hlucnosti-na-modernizovane-dalnici-d1-v-cr-403" target="_blank" >https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-infrastruktura/vyvoj-hlucnosti-na-modernizovane-dalnici-d1-v-cr-403</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj hlučnosti na modernizované dálnici D1 v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
U pozemních komunikací s vysokou intenzitou dopravního proudu nejen v ČR často probíhají nejrůznější debaty, zda je vhodnější asfaltový nebo betonový povrch. Oba typy krytu vozovky mají své příznivce a odpůrce, kdy jsou diskutovány nejrůznější parametry, které souvisí s ekonomikou, celkovým životním cyklem ale i jejími dopady na životní prostředí. Článek se zabývá výsledky měření hlučnosti za období cca 5 let v rámci modernizace dálnice D1 v ČR.
Název v anglickém jazyce
Change of noise on the modernized motorway D1 in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
In the case of roads with a high intensity of traffic flow, not only in the Czech Republic, there are often debates about whether an asphalt or concrete surface is more suitable. Both of these types of road cover have their supporters and opponents. Various parameters are then discussed, which are related to the economy, the overall life cycle but also its impact on the environment. The article deals with the results of noise measurements for a period of about 5 years within the modernization of the D1 motorway in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50702 - Urban studies (planning and development)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Rozvoj území s využitím nízkohlučných vozovek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice Železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
63-70
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—