Obrusné vrstvy se sníženou hlučností na pozemních komunikacích a jejich ekonomika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000092" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000092 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/71009396:_____/20:N0000006
Výsledek na webu
<a href="https://dzzp.cdv.cz/file/sbornik-konference-2020/" target="_blank" >https://dzzp.cdv.cz/file/sbornik-konference-2020/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obrusné vrstvy se sníženou hlučností na pozemních komunikacích a jejich ekonomika
Popis výsledku v původním jazyce
KŘIVÁNEK, V., a kol., Obrusné vrstvy se sníženou hlučností na pozemních komunikacích a jejich ekonomika. In IX. Česko-slovenská konference „Doprava zdraví a životní prostředí“. Brno, 12. – 13. 10. 2020. Brno: Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., 2020, s. 7 – 14, ISBN 978-80-88074-78-6. V ČR se zatím nikdo nezabývá ekonomickým porovnáním běžných a nízkohlučných obrusných vrstev, jež se v poslední době začínají častěji uplatňovat. Jedním ze záměrů výzkumného projektu ROZVOZ (TL02000258 „Rozvoj území s využitím nízkohlučných vozovek) je využít získaná data na základě naměřených údajů metodou CPX o akustické charakteristice obrusných vrstev krytů vozovek pozemních komunikací a ty využít pro základní ekonomické zhodnocení – výpočty dopadů hluku pomocí kongescí a umožnit tak i přibližné hodnocení, kdy jsou nízkohlučné povrchy ekonomicky výhodné a kdy je případně vhodné uvažovat o jiném řešení při realizaci protihlukové ochrany. V článku jsou představeny základní parametry na základě úvodní pilotní studie, které je možné zahrnout do výpočtu včetně nastavení jednotlivých kritérií.
Název v anglickém jazyce
Low-noise wearing courses on roads and their economy
Popis výsledku anglicky
KRIVANEK, V., et al., Low-noise wearing courses on roads and their economy. In IX. Cesko-slovenska konference „Doprava zdravi a zivotni prostredi“. Brno, 12. – 13. 10. 2020. Brno: Centrum dopravniho vyzkumu, v.v.i., 2020, s. 7 – 14, ISBN 978-80-88074-78-6. In the Czech Republic, no one has yet dealt with the economic comparison of common and low-noise wearing courses which have recently become more frequently used. One of the intentions of the research project ROZVOZ (TL02000258 “Development of the territory using low-noise pavements”) is to utilize the obtained data based on measured data by CPX regarding the characteristics of the wearing courses of roads and use them for basic economic evaluation – noise impact calculations using congestions and enable an approximate assessment of when low-noise pavements are economically efficient and when it is better to consider a different solution in the implementation of noise protection. The article presents the basic parameters based on the initial pilot study, which can be included in the calculation including the setting of individual criteria.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Rozvoj území s využitím nízkohlučných vozovek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů