Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Land-Use Dynamics in Transport-Impacted Urban Fabric: A Case Study of Martin–Vrútky, Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000105" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000105 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00027073:_____/20:N0000053

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2073-445X/9/8/273" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2073-445X/9/8/273</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/land9080273" target="_blank" >10.3390/land9080273</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Land-Use Dynamics in Transport-Impacted Urban Fabric: A Case Study of Martin–Vrútky, Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper evaluates landscape development, land-use changes, and transport infrastructure variations in the city of Martin and the town of Vrútky, Slovakia, over the past 70 years. It focuses on analyses of the landscape structures characterizing the study area in several time periods (1949, 1970, 1993, 2003); the past conditions are then compared with the relevant current structure (2018). Special attention is paid to the evolution of the landscape elements forming the transport infrastructure. The development and progressive changes in trac intensities are presented in view of the resulting impact on the formation of the landscape structure. The research data confirm the importance of transport as a force determining landscape changes, and they indicate that while railroad accessibility embodied a crucial factor up to the 1970s, the more recent decades were characterized by a gradual shift to road transport.

  • Název v anglickém jazyce

    Land-Use Dynamics in Transport-Impacted Urban Fabric: A Case Study of Martin–Vrútky, Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper evaluates landscape development, land-use changes, and transport infrastructure variations in the city of Martin and the town of Vrútky, Slovakia, over the past 70 years. It focuses on analyses of the landscape structures characterizing the study area in several time periods (1949, 1970, 1993, 2003); the past conditions are then compared with the relevant current structure (2018). Special attention is paid to the evolution of the landscape elements forming the transport infrastructure. The development and progressive changes in trac intensities are presented in view of the resulting impact on the formation of the landscape structure. The research data confirm the importance of transport as a force determining landscape changes, and they indicate that while railroad accessibility embodied a crucial factor up to the 1970s, the more recent decades were characterized by a gradual shift to road transport.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Land

  • ISSN

    2073-445X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    273

  • Kód UT WoS článku

    000577777400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090413230