Použití kryptografie v soustavě tachografu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000047" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000047 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.vutbr.cz/handle/11012/203364" target="_blank" >https://dspace.vutbr.cz/handle/11012/203364</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/SI.2021.4.3" target="_blank" >10.13164/SI.2021.4.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Použití kryptografie v soustavě tachografu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá kryptografií v kontextu tachografů a silniční nákladní dopravy. Podstatou tachografu je zaznamenávat činnosti řidičů.Neoprávněným zásahem do této vozidlové soustavy lze dosáhnout výhod pro řidiče nebo dopravce. Pro zajištění vybraných parametrů týkajících se bezpečnosti se využívá kryptografických mechanismů, které musí poskytovat určitou míru teoretické neprolomitelnosti. S ohledem na růst výpočetního výkonu je potřeba použité algoritmy a délky klíčů pravidelně aktualizovat, což ilustrují i změny algoritmů během vývoje jednotlivých verzí a generací tachografu.
Název v anglickém jazyce
Application of Cryptography in a Tachograph System
Popis výsledku anglicky
The article is focused on cryptography in the context of tachographs and road freight transport. The main task of tachograph is to record activities of drivers. Unauthorized tampering with this on-board system can provide benefits for the drivers or carriers. Selected security parameters are ensured by using certain cryptographic mechanisms, which must provide a specific level of theoretical breaking resistance. As computing power permanently increases, it is necessary to regularly update the algorithms and encryption key lengths used, which is illustrated by the changes in algorithms during development of different generations and versions of tachographs.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Soudní inženýrství
ISSN
1211-443X
e-ISSN
1211-443X
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
3-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—